Vanaf februari hebben een 15-tal cursisten deelgenomen aan de KNVB-cursus “Basis Opleiding Scheidsrechter Veldvoetbal” bij DAW in Schaijk. De 7 cursusavonden verliepen in een open, interactieve en plezierige sfeer. De inzet van de cursisten was hierdoor ook prima. Naast 9 DAW’ers waren er onder de deelnemers ook leden van Berghem Sport, VCO, Achilles Reek en Hapse Boys.

Het meerendeel van deze scheidsrechters zal als verenigingsscheidsrechter zijn wedstrijden gaan fluiten, al overwegen er ook nog een aantal om de overstap naar de KNVB te maken. Op de foto ziet u de cursisten die tot 16 mei a.s. nog in spanning zitten. Dan wordt namelijk bekend of hun geleverde inspanningen, waaronder een spelregeltoets en een aantal beoordeelde wedstrijden, door de KNVB docenten Jo Oppers, Willem Kusters en Gary v/d Steur als voldoende worden beoordeeld voor het verkrijgen van het begeerde KNVB-diploma. De uitslag van de pittige spelregeltoets is inmiddels duidelijk: alleen maar voldoendes, met veel scores boven 8,0 en zelfs eentje met een 9,7.

Op de foto van links naar rechts:
Staand: Jo Oppers (KNVB docent) – Gary v/d Steur (KNVB docent) – Simon Tak (Hapse Boys) – Paul Kling  – Geert Manders  – Martijn de Graauw  - Sander van Krey – Adri van Boxtel – Rob v/d Ven (allen DAW) en Willem Kusters (KNVB docent)

Zittend: Gjergj Beqiri (DAW) – Marco Vissers (Achilles Reek) – Fred v/d Noort (Berghem Sport) – Bert Bongaards (Achilles Reek) – Hendri Wijnen – Henk Bongers (beiden DAW) – Peter de Louw (Achilles Reek) en Richard Vissers (VCO)

Scheidsrechterscursus_2011_003

Met dit negental DAW'ers die vast en zeker gaan slagen voor de KNVB-cursus “Basis Opleiding Scheidsrechter Veldvoetbal” gaat DAW beschikken over zo'n 30 door de KNVB opgeleide en gediplomeerde scheidsrechters.

Maareh.... uiteraard staan de beste stuurlui zoals altijd aan wal, dus... tijd voor een spelregeltoets. Ben jij zo iemand die het altijd beter weet dan "de scheids"? Wil je je vader uitdagen voor een wedstrijdje voetbalspelregels? Wil je als dame laten zien dat je meer begrijpt van de buitenspelregel dan je voetbalverslaafde vriend/echtgenoot? Of wil je gewoon je kennis van de voetbalspelregels testen? Dan is deze spelregeltoets iets voor jou!!

In deze toets een 20-tal meerkeuzevragen die zo uit het examen van de KNVB kunnen komen. Geef je antwoorden binnen de gestelde tijd in en direct na afronding ontvang je je resultaten. Heb je minimaal 60% van de vragen correct beantwoord, dan beheers je de spelregels voldoende. Heb je dat niet....? Dan snel op bijles enne .... geen commentaar meer op de scheidsrechter!

Ga naar de spelregeltoets

Succes!