Zeven scheidsrechters, waaronder Edwin Boot uit Schaijk, zijn met ingang van het nieuwe seizoen gepromoveerd van het talententraject betaald voetbal naar de Masterclass. De scheidsrechters uit de Masterclass zullen in actie komen in de Eredivisie voor beloften, de Jupiler League en als vierde official in de Eredivisie. De beste arbiters uit deze groep worden geselecteerd om een contract te tekenen als junior scheidsrechter, wat weer een stap dichterbij het ultieme doel is; het fluiten in de Eredivisie.

,,Het is mooi dat deze jongens de kans krijgen zich verder te ontwikkelen. De afgelopen jaren hebben coaches en waarnemers de talenten op de voet gevolgd en we zijn verheugd dat ze zich dusdanig hebben ontwikkeld dat ze de overstap naar de Masterclass kunnen maken. Wij feliciteren hen dan ook van harte", aldus Raymond van Meenen, coördinator talententraject betaald voetbal.