DAW speelt komende zondag tegen Montagnards. Op het prachtige sportpark “de Venhorst” aan de flammert 1047 Bergen (Limburg). Het mooi verzonken hoofdveld is het toneel tussen de middenmoter en de koploper. Montagnards mist in ieder geval topscoorder Rob Roosenboom (8 doelpunten) die vorige week in de laatste minuut met rood van het veld werd gezonden. Montagnards scoorde 18 doelpunten deze competitie maar kreeg er ook al 20 tegen. Opvallend is wel dat men al enkele keren na een achterstand in de slotfase van de wedstrijd nog terug kwam. Zo ook vorige week, Handel zag na 80 minuten een 2-0 voorsprong verdwijnen in een 2-2 gelijkspel. Ook in Langenboom boog de ploeg in de slotfase een 2-0 voorsprong om in een 2-2 gelijkspel. Vorig seizoen zegevierde DAW in Bergen door vier doelpunten van Dennis Kappen en één van Dirk van de Hoogen met 1-5. Bij DAW zijn Mike van Son en Bart Fransen nog steeds geblesseerd. Mike is weer aan het lopen maar de wedstrijd van zondag komt waarschijnlijk nog te vroeg. De voorhoede van DAW wordt geroemd maar minstens zo opvallend zijn de cijfers van de verdediging. Slechts vier tegendoelpunten in tien wedstrijden. Keeper Rik van der Linden hierover; “het staat gewoon goed” en “het begint al bij de voorhoede belangrijk daarin is het afjagen van Mike”. Wij als redactie voegen daar aan toe. Belangrijk zijn ook de spaarzame momenten dat een tegenstander bij de goal komt. En op de beslissende momenten staat Rik er. Denk aan Vianen uit en recenter, vlak voor rust de fantastische redding tegen Venhorst. Verder Rik over de nederlaag tegen Haps “Je zag het al enkele weken aankomen we begonnen net iets minder scherp, bij Venhorst kwamen we nog goed weg maar tegen Haps verloren we op het nippertje weliswaar onverdiend maar toch”. Verder zegt Rik. “De ploeg zal hier zeker op reageren zondag, gewoon fel en geconcentreerd beginnen”. Trainer v Wanrooij is dezelfde mening toegedaan. Desgevraagd zegt hij, “De groep heeft deze week fanatiek en gedreven getraind, ik verwacht dat dit in de wedstrijd ook 90 minuten lang te zien zal zijn”. Aan de basiself zal niet worden gesleuteld. Dezelfde elf namen staan op het bord. Namens spelersgroep en begeleiding tot zondag. Kunt u niet gaan kijken dan is er altijd nog livescore. www.livescorezuidii.nl (4e klasse G).

Het verleden;

05-09-2010 DAW - Montagnards 1-1  Mike v Son (assist Rob Vijnmans)
03-04-2011 Montagnards - DAW 1-5  Dennis Kappen 4 X Dirk v d Hoogen 1 X