Zondag staat de eerste wedstrijd van de terugronde op het programma. In de seizoensouverture was Olympia’18 een maatje te klein voor DAW.. Het werd toen 3-0 door twee doepunten van Robbert Knipping en één van Rens Wijnakker. Middenvelder Rens over de wedstrijd tegen Olympia’18;

Olympia is de eerste wedstrijd van de elf 'returns' en één van de twee wedstrijden die nog voor de winterstop gespeeld wordt. In mijn optiek zijn de returns als koploper altijd lastiger omdat tegenstanders waarschijnlijk verder terug zullen zakken, waardoor het voor ons lastiger word om een gaatje te vinden. Opponenten weten nu waar onze kwaliteiten liggen en zullen hierop inspelen. Aan ons de taak om toch tot scoren te komen.

Daarnaast denk ik dat Olympia-uit geen gemakkelijke wedstrijd is. Ik vind ze, ondanks het feit dat ze de ranglijst afsluiten, zeker niet de minste tegenstander die we tegen hebben gehad. Bij aanvang van het seizoen was er ook nog sprake van een 'titelkandidaat', dus het wordt geen gemakkelijke middag. Bovendien hebben we ze thuis 3-0 gegeven en dit zullen ze nog niet vergeten zijn. Maar indien wij gewoon van onze eigen kracht uitgaan en ons normale niveau halen moet er natuurlijk gewonnen worden in Boxmeer. We hebben namelijk simpelweg meer kwaliteit dan zij. Het is zaak dat we de twee wedstrijden voor de winterstop tot een goed einde brengen zodat we met een goed gevoel het nieuwe jaar in kunnen. Aanstaande zondag kunnen we dit al deels gaan bewerkstelligen. Bij DAW 1 zijn Bart Fransen en Mike van Son nog geblesseerd en zullen voor de winterstop ook niet meer aanhaken. Spelbreker kunnen nog de weersomstandigheden zijn. Het beloofd namelijk een stormachtige zondag te worden. De wedstrijd op sportpark intervet begint zoals gewoonlijk om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter de Man.

Vorig seizoen,
Olympia'18 - DAW  3-2               Maikel van Orsouw Mike van Son