Tijdens de 2e voorronde van Simply the Best bleek wethouder Hetty Tindemans als Mystery Guest in de huid van ma Flodder te zijn gekropen.

De deelnemende teams gaven elkaar weinig toe, waardoor het tot de laatste seconde onduidelijk was wie zich voor de Finale op 7 Januari zou weten te plaatsen. De regerende kampioenen "Wiseguys" werden keihard van hun troon gestoten: zij wisten zich niet te plaatsen voor de Finale.

De eerste vragenronde "Sport" liet zien hoe moeilijk Simply the Best kan zijn. De "Dorstvlegels" en de "Durdouwers Mannen" kwamen hier nog tot 11 goede antwoorden, de rest van het veld bleef hieronder.

Toen was het tijd voor de Mystery Guest. Toon Derks en Mieke Hommeles hadden een prachtige Ma Flodder op het podium gezet. Ma Flodder had het zichtbaar naar haar zin bij DAW, en speelde haar rol perfect. Zonder vragen te stellen wist niemand deze mysterieuze gast te ontmaskeren, dus werd overgegaan tot het stellen van de Ja/Nee vragen. Met vragen als "Woont u buiten Schaijk?", "Doet u iets in de politiek?" en "Komt u op donderdag regelmatig in de 3Heere?", wisten uiteindelijk 20 teams de juiste naam op papier te krijgen: Hetty Tindemans. Mw. Tindemans woont in Mierlo en is sinds een paar jaar namens Progressief Landerd wethouder in Landerd. In een korte toespraak gaf mw. Tindemans aan onder de indruk te zijn van de entourage rondom deze kwis, en steldde zij vast dat dit alleen maar mogelijk is met de inzet van heel veel vrijwilligers.
Na de bloemen en een luid applaus in ontvangst genomen te hebben, bepaalde Hetty de categorie voor de Blinde Ronde op "Boulevard".

"Boulevard" nam de deelnemers mee in de wereld van film, royalty, glitter en glamour. Al te moeilijk was het niet voor de meeste teams, "de kids van Menza" wisten hier maar liefst 17 goede antwoorden af te leveren. De laatste vragenronde "Algemeen" was pittig maar "te doen". "de Loltrappers 1" was hier de topscoorder met 14 goede antwoorden. In de tussenstand zaten veel teams nog dicht bij elkaar, de punten voor de benaderingsvragen zouden doorslaggevend worden. Toen ook deze waren toegekend, bleek "Voor spek en Tom Boonen" de dagwinnaar te zijn. De mannen van "de Durdouwers" waren met 1 puntje verschil hun dames de baas, en de regerend kampioenen "Wiseguys" overleefden met een 9e plaats de voorronde niet. De dames van "Appelhof ga eens bier halen" eindigden op een even knappe als vervelende 8e plaats, zij vielen net buiten de Finale.

De eerste zeven teams hebben zich geplaatst voor de Finale op 7 Januari. De 3e en laatste voorronde wordt gespeeld op vrijdag 30 Dec. a.s. 20.00 uur.

Uitslag voorronde 2 op 23 December 2011

Simply_the_Best_2011_040

Simply_the_Best_2011_041

Simply_the_Best_2011_056