SCHAIJK – Het kampioensscenario is volledig ingevuld. De oranje-witte kar staat na een grondige opknapbeurt startklaar. Zondag kan bij winst op HBV de champagne op Sportpark D’n Heuvel ontkurkt worden. Mocht concurrent MVC bij SV Milsbeek punten verspelen is winst van DAW niet eens noodzakelijk.

Door: Peter Kuijpers

Na het kampioenschap van ‘broertje’ Leon bij FC Uden, kan datzelfde heugelijke feit de andere helft van de eeneiige tweeling: Henry, nauwelijks ontgaan. Er zijn diverse rekenformules op los te laten, maar bij winst van DAW zijn de mannen van Henry van Wanrooy hoe dan ook kampioen. DAW keert dan na ruim twintig jaar weer terug in de derde klasse, nadat het daar in 1988 naar toe promoveerde. Mooie nostalgie op de DAW-website waar we zien dat Veghelaar Mari (Mais voor intimentie) Jansen de algemene topscorerslijst aanvoert. Vóór het nooit door bvo’s ontdekte talent en doelpunten machine Erik van den Heuvel. Wat een geweldige spits (momenteel assistent met Gerd Jan van Meerwijk bij Van Wanrooy) en als je naar hem keek leek voetbal zo simpel. Alleskunner Jansen overigens, die ook voor DAW op doel heeft gestaan zoals als bij zijn voormalige club Blauw Geel’38 uit Veghel.

Op de schop
Mooie retoriek over de club van Henry van Wanrooy die onder zijn leiding dit seizoen gaat verkassen naar de derde klasse van de KNVB. Maar niet zonder credits richting naamgenoot trainer Jurgen van Wanrooy die met ditzelfde team in 2010 kampioen werd en vanuit de vijfde klasse aan deze amper te stuiten opmars begon. Henry van Wanrooy: “We gaan ons deze week rustig voorbereiden. Geen gekke dingen doen. Het hoofdveld gaat momenteel op de schop en om die reden wijken we de laatste drie wedstrijden uit naar het kunstgrasveld. Dat is zondermeer in ons voordeel. Als het aan mij en veel spelers had gelegen dan was dit mooie veld nu gelegen op de plek van het hoofdveld. Het kunstgras is iets van de toekomst. Maar het bestuur en enkele spelers besloten anders en dat respecteer ik. De derde klasse lonkt al is dat wel andere koek. Ik ben er niet bang voor, we hebben een prima team waar nog alle rek in zit.”

Zondag moet het gebeuren
Het borrelvraagstuk in Schaijk is of de kar zondag ook door Herpen zal rijden. Nu zijn de rollen omgedraaid. Henry van Wanrooy heeft hier zo zijn gedachten over: “Ik denk niet dat wij dat moeten doen. Herpen deed dat wel in Schaijk, dat is aan hun. Ik vind dat we wat anders moeten verzinnen, dan ben je origineel. Ik ben er in ieder geval niet voor, maar dat we een feestje gaan bouwen vind ik heerlijk. De selectie wordt breder door veel spelers die terugkomen van blessures. Dat houdt de zaak scherp. Eerst maar eens afmaken zondag tegen HBV. Er zijn nadien nog wel herkansingen, maar daar wil ik niet vanuit gaan. Zondag moet het gebeuren.” De DAW-trainer is zaterdag samen met broer Leon gast in het sportprogramma van SkyLine RTV van 17.00 tot 19.00 uur.