Voor DAW staat morgen de eerste wedstrijd voor het nieuwe seizoen op het programma. Op sportpark de Bundel is Festilent de gastheer van de onvervalste “landerd derby”. DAW kende een redelijke voorbereiding met wat blessures in de aanloop. Maar de meeste spelers zijn weer fit. Naast de langdurige blessures van Bart Mike en Nicky is Brian Peters er nog niet bij. Het goede nieuws is dat Mike en Nicky weer op het trainingsveld staan. Met Brian gaat het overigens ook de goede kant uit. Hij zal waarschijnlijk volgende week weer aansluiten. Trainer van Wanrooy vindt het prachtig voor de ontwikkeling van zijn jonge groep om een niveau hoger te spelen. Maar zo waarschuwt hij, “derde klasse is wel een stapje hoger, het gaat allemaal net iets sneller en fysieker, maar ook tactisch is het net wat meer.” “In de voorbereiding zijn we daar constant mee bezig geweest, en ik heb de indruk dat de jongens het goed oppikken”. Henry en de groep met hem weten dat een derby speciale wedstrijden zijn, die vaak op details beslist worden. Daarom zal er vanaf minuut één scherpte moeten zijn. Of zoals de trainer het zo mooi kan verwoorden: Strijd maar vooral ook plezier uitstralen. Met uiteraard de vele toeschouwers uit Landerd belooft dit een prachtige seizoensopening te worden. Aanvang 18.00 uur en de voorwedstrijd is tussen de E1 elftallen van beide dorpen. Scheidsrechter van dienst is de hr. Schuijling. Namens de complete spelersgroep tot zaterdag.