DAW E2 op de valreep najaarskampioen

Met nog twee wedstrijden in te halen had de E2 ruim zicht op de najaarstitel. Toch was het nog spannend of die wedstrijden nog gespeeld konden worden. Eerst werden in het weekend van 8 december alle amateurwedstrijden afgelast, daarna gooide het weer in de week erop roet in het eten. Omdat de E2 op 15 december in de zaal moest voetballen werd uiteindelijk de wedstrijd op vrijdagavond 14 december vastgesteld.

Het regende flink toen om 19.00 werd afgetrapt op het kunstgrasveld. Tegenstander Ruwaard E1 kwam maar wat graag naar Schaijk want bij winst gingen zij er met de titel vandoor. De eerste tien minuten speelde DAW zwaar onder de maat. Ruwaard begon fel en namen het initiatief, maar later trok de E2 de wedstrijd steeds meer naar zich toe.
Toch duurde het tot in de tweede helft voordat de 1-0 viel. Ontlading bij spelers, leiding en toeschouwers, die ondanks het slechte weer talrijk aanwezig waren. DAW gaf de wedstrijd niet meer uit handen en toen het 2-0 werd kwamen de flessen (kinder)champagne al uit de tassen van de aanwezige harde kern.
Na het eindsignaal vielen spelers en leiding elkaar kletsnat in de armen en werd onderweg naar en in het kleedlokaal menig overwinningslied gezongen. Hoogtepunt was ook een ere ronde door de splinternieuwe kantine waar de zaal net aan het volstromen was met de gasten voor de kaderavond. Keihard werd “we are the champions” gedraaid zodat alle aanwezigen wisten dat hier toch maar mooi de kampioenen stonden.

Natuurlijk is het gevolg van een herfstkampioenschap dat de tweede helft van het seizoen in een hogere klasse gespeeld gaat worden maar Luke, Job, Joey, Mats, Jarno, Sam, Ruben, Youri en Finn zijn tot op het bot gemotiveerd om ook dit tot een goed einde te brengen.

Voor foto's van de kampioenen zie het eerder geplaatste bericht van 15 december.