Op 1 januari 2013 is het nieuwe jaar weer traditioneel ingeluid, met een Nieuwjaarsreceptie in de nieuwe kantine van DAW. Of, zoals voorzitter Henrie Lamers hem liever omschrijft: de nieuwe tempel van DAW. De Activiteitencommissie was er met de hulp van de Zaterdagmorgengroep in geslaagd om de Simply the Best kantine op tijd om te toveren in een receptiekantine en verwende de aanwezigen met een stuk cake, soesjes en een prachtige exclusieve DAW-muts.

Henrie Lamers keek tijdens zijn Nieuwjaarsspeech terug op het afgelopen seizoen en "verwende" ons met de heuglijke mededeling dat er, gezien de hogere exploitatiekosten van de nieuwe accommodatie, waarschijnlijk een contributieverhoging in het verschiet ligt. De omzet van de kantine is het afgelopen jaar, m.n. op de doordeweekse avonden, wat terug gelopen, maar dat neemt niet weg dat DAW de nodige investeringen heeft kunnen doen.

Het jaar 2012 kende voor DAW een groot aantal hoogtepunten. Zo werd het kampioenschap van DAW 1 groots gevierd, werden de voetbalplaatjes enthousiast gespaard en mocht DAW een vierde damesteam verwelkomen. Daarnaast werd er in 2012 een officiële Supportersvereniging opgericht en werden de velden gerenoveerd. Teleurstellend was het terugtrekken van DAW 9 uit de competitie.

Henrie Lamers stond ook stil bij het overlijden van een aantal (ex-)leden van DAW en vroeg aandacht voor meer respect in het voetbal.

Ook sprak zijn lof uit voor de wijze waarop de nieuwe accommodatie van DAW in zeven maanden tijd uit de grond is gestampt. In samenwerking met de Gemeente en Schaijkse bedrijven, veelal sponsors van DAW, hebben we een prachtige accommodatie kunnen realiseren, waarbij de zelfwerkzaamheid van onze leden van groot belang is geweest. Henrie maakte van de gelegenheid dan ook graag gebruik om de Stuurgroep Sportpark DAW en de VUT-ters uitgebreid te bedanken. Hij ging nog even in op wat er nog staat te gebeuren: de bestrating, de bouw van het kassahuis, de aanleg van een pannaveldje + speeltoestel en de huisvesting van buitenschoolse opvang bij DAW. Het doel is om de opening groots te vieren in het openingsweekend van 22 – 23 – 24 februari, waarbij er op 22 februari een feestavond is voor de vele vrijwilligers die hebben geholpen met de realisatie van de accommodatie. Op zaterdag 23 februari zal de officiele opening plaatsvinden vanaf 16.00 uur, met aansluitend een receptie. Op zondag 24 februari zal het openingsweekend afgesloten worden met een open dag voor alle belangstellenden vanaf 13.00 uur tot 17.00 uur.

Vervolgens maakte Henrie bekend dat het Nederlands meisjes-elftal onder 17 jaar op 26 februari 2012 aan zal treden tegen een elftal van DAW. Tenslotte sprak hij een aantal doelen en ambities uit voor het jaar 2013: het 1000e lid, de standaardteams in de jeugd allemaal in de hoofdklasse en dames 2 naar een hogere klasse, de aanpassing van de organisatie op de nieuwe accommodatie(mogelijkheden), het verfijnen van de diverse administraties (m.n. t.a.v. de kaderfuncties) en de bezetting van de kantine optimaliseren.

Zeer jong en erg oud leken zich tijdens de Nieuwjaarsreceptie allebei prima te vermaken. Nadat er onder het genot van een drankje de nodige gelukwensen uitgewisseld waren, was het tijd voor het spannende hoogtepunt van de middag: de bekendmaking van de Clubman Van Het Jaar. Althans, de clubman… Dit jaar ging de Kees Bogers Trofee naar twee personen. Peter van der Zanden en Sjoerd Rutten ontvingen de eervolle titel, vanwege hun grote bijdrage aan de realisatie van de nieuwe accommodatie van DAW. Henrie Lamers gaf stellig aan dat het zonder Peter en Sjoerd nooit gelukt zou zijn om de accommodatie in dit tempo en met dit kwaliteitsniveau gereed te krijgen. Nadat beide Clubmannen in de aanwezigheid van hun families in het zonnetje waren gezet, gingen de feestelijkheden nog vrolijk even verder. De kentering van de teruggelopen kantineomzet is in gang gezet.

Peter en Sjoerd: proficiat!

Foto's volgen later.