Na twee competitie-nederlagen op rij wilde DAW C1 wel weer eens een keer winnen.

Prinses Irene C1 leek hierbij de ideale tegenstander, hier was immers zowel in de 1e competitiewedstrijd als in een bekerwedstrijd vrij makkelijk van gewonnen.

In de stromende regen begonnen beide teams wat aarzelend aan de wedstrijd. Er was veel strijd op het veld, en aan beide kanten ook veel balverlies. Na een kwartiertje spelen kwam DAW wat beter in het spel, en de (kleine) keeper van Pr.Irene werd een paar keer getest met afstandschoten.

In de 22e minuut komt Noah goed door op rechts, weet Siem in de midden te vinden, die de bal strak inpasst bij Stijn Wingens. Stijn neemt de bal 1x aan, om vervolgens met een prachtig schot in de kruising de keeper kansloos te laten. 0-1!

Pr. Irene laat de moed niet zakken, en weet vooral over rechts een aantal keren goed door te komen. In de 30e minuut een grote kans voor Pr. Irene. De bal wordt vanaf de flank strak voor het doel langs gespeeld, maar twee vrijstaande Irene’s weten niet te scoren.

Net voor rust wordt Noah over rechts de diepte in gestuurd. Door het goed gebruik maken van zijn lichaam weet hij zijn tegenstander van zich af te schudden, en met een bekeken schot laat hij de keeper kansloos. 0-2!

Na rust eenzelfde spelbeeld. Weing goed voetbal, weinig tempo, en een scheidsrechter die voor elk wissewasje fluit. In de 60e minuut maakt Siem aan alle onzekerheid een eind. Hij neemt de bal prima aan op de rand van de 16, en met een geplaatste schuiver verslaat hij de keeper. 0-3 en wedstrijd gespeeld zou je zeggen.

8 minuten voor tijd krijgt Pr. Irene een vrije trap te nemen op de rand van de 16-meter. Met een bekeken schot is keeper Stijn van Ras kansloos. 1-3.

In de slotfase nog twee grote kansen voor DAW. De ingevallen dribbelkoning Roel Janssen wordt diep gestuurd, verslaat op snelheid de laatste verdediger van Irene, die een overtreding moet maken om Roel tegen te houden. Hij komt er vanaf met geel.

De laatste kans in de wedstrijd is voor Stijn Wingens die alleen op de keeper af mag. Waar hij eeerder wel scoorde mikt hij nu op de paal, en kan Roel de bal opnieuw inbrengen. Bij de 2e paal komt Stijn een teennagel-lengte tekort om te scoren.

Niet veel later fluit de scheidsrechter af en kunnen de mannen van de coaches van Dongen en van Herpen verdiend met de 3 punten terug naar Schaijk.