Paasmaandag staat een inhaalprogramma op de agenda. Ter herinnering, dit omdat grensrechter Nieuwenhuizen ernstig werd toegetakeld en later overleed. Een daad om nog maar eens bij stil te staan. De laatste weken komen er toch weer berichten van ernstige molestaties in en om de voetbalvelden van scheids- en grensrechters. DAW neemt het op in Vinkel tegen EVVC de sterke formatie van trainer Nielen en is met Rhode verwikkeld om de strijd van de 2e periode. EVVC zal moeten winnen terwijl Rhode thuis punten moet morsen tegen rode lantaarndrager Ruwaard. EVVC verloor vorige week de belangrijke uitwedstrijd In Erp en heeft nu een achterstand van vier punten op Erp. Met de club topscoorders Roel van de Heijden en Gerwin van de Boom zal de DAW defensie de handen vol hebben. Afgelopen zondag won DAW enigszins fortuinlijk tegen Achates, niet dat u moet denken dat DAW compleet weggespeeld werd, maar Achates had de betere kansen. DAW is compleet fit op de langdurige blessure van Rens Wijnakker na. In de thuiswedstrijd werd nog kansloos verloren, toen met een incompleet elftal. We vragen Trainer Henry van Wanrooy naar komende zondag.

Henry van Wanrooy

(Foto's Ingrid Willems)

Henry, "we hebben in aanloop naar deze wedstrijd super getraind". "EVVC mag niks meer laten liggen in de strijd om het kampioenschap, en wij hebben niks te verliezen" We gaan vol voor de winst" "Ik kijk nu al uit naar de wedstrijd" Iemand die niet zo snel in beeld is grensrechter Harrie van de Heijden. Al jaren vervult hij bekwaam zijn taak. Harrie over zondag, "DAW gaat voor de 3e periode, maar dit wil niet zeggen dat ze EVVC geen pootje willen lichten".
"We hebben ook nog iets goed te maken ten aanzien van de thuiswedstrijd die we kansloos verloren".
"De groep is vrijwel compleet dus Henry van Wanrooy heeft keuzes te over om een sterke, collectieve ploeg op te stellen". "Als we een kans willen maken moeten we scherper zijn in de duels want de spitsen van EVVC (samen de topschutters van de regio) zullen de kansen die Achates vrij voor de goal nog misten zeker niet nadoen en deze benutten. De wedstrijd start 2e paasdag om half 3 in Vinkel en staat onder leiding van de hr Kezer uit Loosbroek. Hopelijk een stralend zonnetje zodat het aangenaam is voor de supporters om af te reizen naar Vinkel. De steun kunnen we natuurlijk zeer goed gebruiken. Rest mij nog om namens heel DAW iedereen een mooie Pasen toe te wensen en tot maandag wellicht.

EVVC DAW Dirk van de Hoogen