DAW-GIF-oranje-met-schaduwbtn-ivo

Donderdagavond start DAW tegen het Noord-Limburgse IVO met de nacompetitie. Om 19.00 uur zal scheidsrechter Bus uit Venray het beginsignaal verzorgen, geassisteerd door de heren Witsiers (Oss) en Sijben (Weert). IVO de club uit het mooie Velden aan de Maas.

In de spits clubtopscorer Joep Sijbers met 15 doelpunten. Deze spits uit Venlo maakte een zwerftocht langs de voetbalvelden via Kronenberg 6e klasse, Wittenhorst 3e klasse naar de Treffers, om vervolgens via Deurne en JVC  in Velden bij IVO te belanden. De fysiek sterke spits met een goed linkerbeen!, speelde dus verschillende jaren op hoofdklasse niveau en is een speler om in de gaten te houden. Verder is daar aanvoerder Bas Kusters de geboren Veldenaar speelde bij Milsbeek 2e klasse en Venray om vervolgens op het oude nest terug te keren.

Bij DAW is Niels de Groot voor de rest van het seizoen uitgeschakeld na een ongelukkige misstap zit/zat Niels in het gips.
We vragen trainer van Wanrooij over de nacompetitie; "De nacompetitie zijn aparte wedstrijden, belangrijk is dat de ploeg zich elke wedstrijd oplaadt naar een topprestatie".
"Er wordt door iedereen gezegd dat de nacompetitie een mooi toetje is, maar wel een toetje dat je als team moet opvreten en niet zeggen het heeft lekker gesmaakt". "DAW zit zoals ze dat zo mooi zeggen in een "flow".  "Niemand zal kunnen verzaken in de wedstrijd, anders zal IVO  genadeloos toeslaan". Henry van Wanrooij verder; "Er wordt fantastisch getraind de 18 mensen zijn er klaar voor, je proeft het gewoon". Ik herinner nog aan een mooi uitspraak van Ton van Tuyl "Eén team, één taak"
"Voor mij kan het niet snel genoeg donderdag worden en als wij allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben kan er nog iets moois gebeuren".

Ook vragen we de man in vorm naar de wedstrijd van donderdag. Robbert Knipping staat als een rots in de verdediging, een toonbeeld van onverzettelijkheid met maar één doel. Winnen! Daarnaast niet onbelangrijk, Robbert pikt regelmatig een doelpunt mee. Robbert over donderdag; "IVO is voor ons een onbekende ploeg, we zullen meer dan eens van onze eigen kracht moeten uitgaan". "Na de winterstop verkeren we in een uitstekende vorm en daarom heb ik alle vertrouwen in een goede afloop". Uiteraard rekenen we op veel supporters". Dus kom allemaal naar d'n Heuvel.

Robbert Knipping