Op deze langste dag van het jaar is tijdens een feestelijke bijeenkomst met Bouwbedrijf Ruijs en onze vrijwilligers het kassahuis officieel geopend en in gebruik genomen. Om 20.00 uur werden alle mensen die belangeloos hadden meegewerkt aan de bouw van het kassahuis ontvangen met koffie en gebak in onze kantine. Bouwbedrijf Ruijs, vertegenwoordigd door Theo en Gerard (Eric geniet van een welverdiende vakantie), heeft als bedrijf de regie gevoerd over de bouw en samen met de vrijwilligers heeft dit tot een fantastisch resultaat geleid. Bijna alle vrijwilligers waren aanwezig en dat toont de betrokkenheid van deze mensen met DAW maar zeker ook met elkaar. Begonnen we de nieuwbouw van het gehele complex met zo’n 10 vutters en vrijwilligers, inmiddels kunnen we elke maandag, maar ook indien nodig op andere dagen in de week, rekenen op zo’n 30 vrijwilligers. Een ontwikkeling waar wij als DAW zeer trots op zijn.

Na de koffie en het gebak ging het gehele gezelschap naar buiten en werd voor het kassahuis toegesproken door voorzitter Henrie Lamers. Hij blikte terug op het bouwproces, de problemen die we tegengekomen zijn, de creatieve oplossingen die bedacht zijn en de positieve samenwerking die geleid heeft tot een prachtige entree van ons sportpark. In het gebouw wordt niet alleen de kassa gehuisvest (domein van Jan Vos en Hannie Romme), maar is ook een opslag gecreëerd voor de terrasmeubelen en houdt Jan van Boxtel kantoor voor al uw en onze kalkwerkzaamheden. Kortom, niet alleen een mooi gebouw maar ook zeer functioneel ingericht en van alle gemakken voorzien.

Nadat voorzitter Henrie Lamers alle vrijwilligers en Theo en Gerard Ruijs bedankt heeft voor hun inzet en bijdrage aan de bouw kon er overgegaan worden tot de officiële opening. Daartoe nodigde Henrie Hannie, Jan en Jan als hoofdgebruikers van dit gebouw uit om de openingshandeling te verrichten. Gedrieën knipten ze gelijktijdig het lintje door waarmee de opening een feit was en alle aanwezigen het gebouw konden bezichtigen. Met het overhandigen van een cadeautje door de voorzitter werd meteen de bezetting door Hannie, Jan en Jan van de kassa en het kalkkantoor voor de komende jaren voor DAW gewaarborgd.

De avond werd onder het genot van een hapje en een drankje voortgezet in de kantine waarbij nog veelvuldig teruggeblikt werd op de bouw en het verdere wel en wee van ons aller DAW uitvoerig werd besproken. We kunnen terugkijken op een gezellige avond en namens DAW nogmaals dank voor de geweldige inzet van Bouwbedrijf Ruijs en al onze vrijwilligers.

Onderstaand enkele foto's:

fotokassahuis 0