DAW pakte niet winst, en kon dat zichzelf verwijten. Voor rust een gelijkwaardig duel. Na rust had DAW een duidelijk overwicht, kreeg het een paar 100% kansen, maar deze werden niet verzilverd.

Al in de eerste minuut een grote kans voor Avanti'31 na een "mispeer" van Rik Willems, maar gelukkig voor DAW mist de Avanti-aanvaller ook volledig. Zes minuten later: de keeper van Avanti komt uit, maar is te laat, Mark Raaijmakers schiet de bal in het verlaten doel maar Ron van Heeswijk brengt op de doellijn redding. Na een half uur spelen dringt Avanti duidelijk aan en zijn telkens gevaarlijk met hun lange mensen, of door goed werk van spits van Geert van Heeswijk. Deze lange centrumspits is telkens aanspeelbaar, kan aardig meevoetballen en is gevaarlijk bij spelhervattingen. Net voor rust tenslotte nog een goede kans voor DAW. Dirk van de Hoogen komt over rechts goed door en diens voorzet wordt net niet binnen gewerkt door Mark Raaijmakers. In de rust wordt aan DAW-zijde de geblesseerde Robbert Knipping vervangen door Nicky van Son.

DAW geeft na rust geen enkele kans meer weg.  Na een uur spelen wordt Mark Raaijmakers op randje buitenspel aangespeeld (het vlagsignaal van grensrechter Van Oetelaar wordt gedecideerd weggewuifd door de goed leidende scheidsrechter van Dijk uit Vinkel), Mark komt alleen voor de keeper, maar zijn inzet mist venijn en de keeper brengt redding met de voet. Dit was dé kans van de wedstrijd. Daarna een sterk slot van DAW. Een corner van Aldair Rodriquez blijft in de zestien hangen, maar Rik Willems kan net niet een voldoende krachtig schot afleveren om echt gevaarlijk te kunnen zijn. Vijf minuten voor tijd, wederom een corner van Aldair, de bal zeilt over iedereen heen, maar aan de andere kant van het strafschopgebied pikt Mark Raaijmakers de bal op. Een boogballetje over de Avanti-doelman, maar op de doellijn wordt de bal ternauwernood weggetrapt. Enkele minuten voor tijd een mooie combinatie van Mark met Dirk maar ook deze kans eindigt in de handen van de doelman. De stand blijft dubbel blank.

Conclusie: twee punten te weinig, maar veel beter voetbal dan de afgelopen wedstrijden. Dat geeft hoop met de wedstrijd in Zeeland tegen Festilent in het verschiet. Aanstaande zondag deze derby op het sportpark van Festilent; komt allen zien!!

tn IMG 7287