DAW D1 Kampioen!

Op zaterdag 30 november stond voor DAW D1 de kampioenswedstrijd in de najaarscompetitie op het programma tegen Avesteyn D1 uit Dinther. Een week eerder had de D1 directe concurrent Volkel met goed spel verslagen (1-3) en daarmee twee punten voorsprong genomen op de Volkelnaren. Voor de wedstrijd tegen Avesteyn was het duidelijk: "er moet gewonnen worden om alleen kampioen te zijn!".

De kampioenswedstrijd startte met een zeer fel Avesteyn, terwijl DAW D1 nerveus oogde. Dit leidde tot twee goede schotkansen voor Avesteyn in een scrimmage situatie, maar de schoten werden prachtig gepareerd door keeper Jordi Leenders. DAW kwam daarna wat beter in het spel en dat leidde tot een kans van Tijmen v.d. Heuvel na een steekpass van Max Spijkers. Verder bleven grote kansen aan beide zijden uit.
Door een fellere start van DAW in de tweede helft werd Avesteyn meteen wat onder druk gezet. Na vier minuten kwam de D1 dan ook op voorsprong door een mooi afstandsschot van Huib van Merwijk. Na de 1-0 leek de spanning weer in de benen te zijn geslagen, want er werden in het restant niet veel kansen meer gecreƫerd. Ook Avesteyn kreeg geen grote kansen meer, wat mede kwam door het geconcentreerde verdedigende werk van DAW. De 1-0 kwam niet meer in gevaar en na het laatste fluitsignaal kon de champagne worden ontkurkt.

Nadat er massaal foto's waren gemaakt door de ouders, ging het feest verder op het dakterras en in het kleedlokaal. In de kantine kon het team genieten van een lekker frietje, snack en drinken, wat werd aangeboden door DAW.
Dat de spelers van DAW D1 echte voetbaldieren zijn bleek wel uit het feit dat er geen tijd meer was voor zingen en feest na het eten en drinken, maar natuurlijk voor voetbal op het panna-veldje!

Op naar de voorjaarscompetitie!

DAW D1 1

DAW D1 2