Vrijdag de dertiende is meestal een recept voor ellende. Zwarte katten jagen iedereen de stuipen op het lijf en mensen lopen liever een bochtje om, dan om onder die schuine ladder van de schilder door te lopen. Dit jaar lachte het geluk de kaderleden van DAW op vrijdag de dertiende juist toe, want vrijdag 13 december 2013 stond in het teken van de jaarlijkse kaderavond van DAW.

Henrie Lamers gaf tijdens zijn openingsspeech aan dat DAW inmiddels 260 kaderleden rijk is en hij vroeg met name aandacht door de VUT-ters, ook wel bekend als de maandagmorgengroep. Daarnaast werd aan een ieder de oproep gedaan om oud materiaal over de geschiedenis van DAW ter beschikking te stellen aan de PR-commissie van DAW, zodat dit gebruikt kan worden voor de samenstelling van het jubileumboek over het 75-jarig bestaan van DAW in 2014.

DAW heeft dit jaar afscheid genomen van een aantal kaderleden. De namen van kaderleden die minder dan vijf jaar lang voor de club actief zijn geweest werden op het scherm getoond, terwijl de gestopte kaderleden die langer dan vijf jaar actief zijn geweest, zich op het podium mochten melden. Bijzondere vermelding voor Frans van de Zanden en Theo Vos. Frans van de Zanden heeft zich jarenlang onder andere ingezet voor de Barcommissie en is mede verantwoordelijk voor de huidige opzet van het systeem met barvrijwilligers. Theo Vos heeft 42 jaar lang de ledenadministratie voor DAW verzorgd. Ook Gerard Ruijs mocht de bühne op, omdat hij dit jaar na maar liefst 22 jaar gestopt is als leider bij de senioren.

Tenslotte werden ook een aantal jubilarissen in het zonnetje gezet. Koen Verharen is al jaren actief voor de Activiteitencommissie van DAW en is daarnaast al 12,5 jaar lang jeugdleider. Ook Ben Spierings en Tom Appelhof zijn al 12,5 jaar lang jeugdleider bij DAW. Ook Tom School is inmiddels al 12,5 jaar als vrijwilliger actief bij DAW en is tegenwoordig op de zaterdagen verantwoordelijk voor het wedstrijdsecretariaat van de jeugd. Ook Harrie van der Heijden werd uitvoerig bedankt, omdat hij ondertussen al 12,5 jaar lang naar grote tevredenheid de ondankbare taak van grensrechter bij DAW 1 vervult. Daarnaast is hij actief als barvrijwilliger.

Last but not least vroeg Henrie Lamers de aandacht voor gastvrouw Jet van der Linden, die dit jaar 12,5 jaar actief is voor de Activiteitencommissie, de Barcommissie, de ondersteuning van de maandagmorgengroep en voor het 75-jarig bestaan van DAW. Vooral de positieve houding van Jet wordt enorm gewaardeerd. Als dank schalde seconden later Jets lijflied Sneeuwwitte vredesduif van Marianne Weber door de speakers. Daarmee werd het bal officieel geopend en het feestje zou nog gezellig voortduren, tot in de kleine uurtjes.

Kijk hier voor een paar foto's van de geslaagde kaderavond!