De tweede voorronde van Simply the Best. De pre-vragen waren door 22 teams helemaal juist beantwoordt. Deze ronde zaten er 7 oud winnaars in de zaal dit zou dus een lastige avond worden voor alle teams die de finale als doel hadden.

De eerste ronde is traditioneel die van de sport met vragen als: Wie is de topscorer van Dames 1?  Er kwamen diverse antwoorden van Kristel Pennings uit dames 4 tot Neeltje Bongers uit dames 2. Het enige goede antwoord moest zijn Chantal van der Linden. Maar ook werd er gezocht naar de laatste Brabantse kampioen van de Jupiler League in Nederland. De beste scores kwamen van IQ-5 maar ook de heren van Lastige Mins en Franks Bende scoorden goed.

leonjoep

Hierna was het tijd voor de Mistery guests. Hoog boven de deelnemers en het publiek kwamen twee "vreemde vogels"tevoorschijn. Drie teams, Ut Wurd Wa A, De Binkies en DAB hadden het bij het juiste eind bij de gokronde. Hierna kwam de hint: "ze doen het met handen en voeten".  Hierna dachten al meerdere teams het te weten en leverde hun scoreformulier in.  Alleen de heren van Goei Toei 1 hadden het voor 10 punten juist. Voor de overgebleven teams was er de mogelijkheid om vragen te stellen.  Met vragen als of Birdie een Peugeotbus had gehad, en of hij een voetballende broer in Grave heeft.  Maar ook vragen aan Tweety of ze broers waren.  Maar Tweety bleek een jong vogeltje te zijn van jonger dan 20 jaar. Na alle vragen was het voor 9 teams duidelijk wie de vogeltjes waren. 17 teams bleken in het duister te tasten en helaas geen punten bij te mogen schrijven.

Achter de mooie creaties van Mieke, Linda en Tim kwamen Leon en Joep van de Rande tevoorschijn.

De zaal kon deze Mistery Guests wel waarderen en een flink applaus was hun deel.

Joep mocht aan het rad draaien en voor "de blinde ronde", en hier kwam  "Ken je Streek" uit. Dit bleek een zeer lastige ronde te zijn voor iedereen. Er werd via molens en straatnamen gezocht naar diverse buurdorpen. Ook politiek gezien werd er kennis gevraagd. "Kees weet het beter" behaalde hier de hoogste score,  op de voet gevolgd door Tennis vereniging de Witte schare en Ok Noch Ok 2.

De laatste vragenronde was de ronde "Algemeen". De eerste vraag werkte bij de dames van GWON op de lachspieren. Er werd namelijk gevraagd naar de afkorting UKAM van de Schaijkse gymclub. Bleek dat ze die van te voren al hadden opgezocht. Maar ook de spelletjes-liefhebbers konden hun hart ophalen, er werd gevraagd welke straat er na de Steenstraat komt in het Monopolyspel. De hoogste score werd gehaald door de mannen van de Hofkapel,  op de voet gevolgd door de mannen van Lastige mins en Ok Noch Ok 1 en de vrouwen van GWON.

Nadat de punten van de algemene ronde erbij waren geteld werden ook de punten van de benaderingsvragen toegekend. "Toen was geluk heel gewoon" scoorde hier nog extra punten bij, net als TSV 1860 Munchen. De Loltrappers bleken de beste "inschatters" en behaalde zodoende de meeste extra punten.  Het beste vrouwenteam Voetbalvrouwen haalde net de finale niet, ze moesten het doen met een gedeelde 13e plek.

UWWA2013

De grote winnaars van de avond waren de mannen van Ut Wurd Wa A. De regerend kampioenen "de V'tjes kwamen met de schrik vrij, en plaatsen zich na matige tussenstanden,  toch nog voor de finale. Oud-winnaars Ok noch Ok 1 stelden teleur, en wisten zich niet te plaatsen voor de Grote Finale op 11 Januari 2014.