Voor alle duidelijkheid! Als de KNVB het niet afgelast, dan word de wedstrijd DAW – Herpinia,  als het hoofdveld door de consul niet zal worden goedgekeurd op het kunstgrasveld gespeeld. Leuk detail is dat Herpinia vanavond op kunstgras traint bij DAW. Zoals ook Festilent, dit gisteravond deed in Schaijk na de training van de selectie. Er word regen verwacht, maar zondag lijkt een aardige dag te  worden.

DAW – Herpinia is van oudsher een prachtige streekderby, waarbij alle charmes van het amateurvoetbal aanwezig  zijn. Het is ook een wedstrijd van twee verschillende voetbalstijlen/culturen. Vroeger liepen de dorpen al massaal uit voor deze wedstrijd. En ook tijdens de uitwedstrijd in Herpen was er weer veel publiek. Ook voor de huidige editie, worden er weer touwschouwers verwacht. De commissie 75 jaar heeft er een activiteit aan verbonden door een dienstenveiling te organiseren.

Dan de wedstrijd. De heenwedstrijd leverde geen hoogstaand voetbal op en het publiek werd niet verwend. Bij de spelers in Schaijk leeft een revanche gevoel. Trainer Rob van Griensven hierover; "Je ziet duidelijk in aanloop naar de wedstrijd dat dit een ander duel is". "Er wordt messcherp getraind en spelers willen kost wat kost de punten in Schaijk houden". "Ze beseffen maar al te goed dat we in Herpen niet ons beste voetbal hebben laten zien". Bij Herpinia zullen ze er niet anders over denken. Op hun website is te lezen dat de heenwedstrijd een gelukkige winnaar kende. Trainer Sander Strik zal ongetwijfeld zijn manschappen prepareren voor de derby als dat al zou moeten. Een enorme vechtlust zal de basis moeten vormen voor onze buren. DAW zal daar minstens zoveel arbeid tegenover moeten stellen. Dan pas gaan eventuele "betere" voetbalkwaliteiten de doorslag geven.

In ieder geval beloofd het een prachtige derby te worden. Met uiteraard veel publiek uit Schaijk en Herpen. De wedstrijd staan onder leiding van scheidsrechter Jaspers uit Uden.

Programma 3e klasse D

DAW – Herpinia.

Festilent – Venhorst

Avanti'31 – Margriet.

Rhode – Avesteijn

Boekel sport – Nooit gedacht.

Achates- Stromvogles'28