In de week van 3 tot en met 9 maart staat het betaald voetbal in het teken van het project ‘De Aanvoerders’. Als kick-off draagt Robin van Persie op 5 maart tijdens de wedstrijd Frankrijk – Nederland de speciale aanvoerdersband van De Aanvoerders.

In het daaropvolgende weekend volgen alle andere aanvoerders van clubs uit de Eredivie en Jupiler League zijn voorbeeld en worden er verschillende acties georganiseerd om aanvoerders te werven en te activeren. De KNVB ondersteunt ‘De Aanvoerders’ en roept amateurverenigingen op om ook mee te doen.

Wat is De Aanvoerders?

De Aanvoerders is een verbond van prof- en amateurvoetballers die hun verantwoordelijkheid nemen en staan voor de kracht en schoonheid van het voetbal. De Aanvoerders is een initiatief van Ruud Gullit, Aron Winter, Ben Wijnstekers en Arthur Numan. Zij roepen voetballiefhebbers op om zich aan te melden bij De Aanvoerders en ook hun verantwoordelijkheid te nemen.

Al ruim 7000 voetballiefhebbers zijn aangemeld bij De Aanvoerders, waaronder alle aanvoerders uit het betaald voetbal en de aanvoerder van Oranje. Alle voetballiefhebbers kunnen zich aansluiten bij De Aanvoerders, je hoeft in het veld dus geen aanvoerder te zijn. Het gaat erom dat je verantwoordelijkheid neemt en staat voor de kracht en schoonheid van het voetbal - zowel binnen als buiten het veld. En welke voetballiefhebber doet dat nou niet?

Iedereen die zich aanmeldt op www.deaanvoerders.nl ontvangt de speciale aanvoerdersband.

Bron: www.knvb.nl/nieuws/district/category/district/zuidii