In het weekeinde van 13 en 14 juni vierde de Schaijkse voetbalvereniging DAW haar 70 jarig bestaan. De vereniging, die officieel door de KNVB erkend werd op 31 augustus 1939, meende de festiviteiten eigenlijk in dat weekeinde te houden maar de KNVB rekent 70 jaar niet tot een jubileumjaar en gaf de club geen vrij. De leden dachten daar echter heel anders over. Daarom werd het weekeinde van 13 en 14 juni uitgekozen om de 70ste verjaardag van DAW te vieren.

Op zaterdag 13 juni begonnen klokslag 12.00 uur de feestelijkheden voor de senioren spelers, kader, besturen, commissies en alle overige leden mits 18 jaar of ouder. De organisatie had op het veld een zeskamp uitgezet en systematisch werden door 9 teams de spellen afgewerkt. De zon liet zich op die dag van zijn beste kant zien. Onder een strak blauwe hemel beleefden deelnemers en toeschouwers veel plezier aan de activiteiten. Verkoeling vonden de deelnemers in het water bassin, de buikschuifbaan en de levende sjoelbak. Inspanning werd geleverd op de hindernisbaan, het levend tafelvoetbalspel en de mallotenbaan. De sfeer was uitstekend en fanatiek werden de proeven afgewerkt. Mochten de resultaten tijdens de spellen tegenvallen dan kon het team het puntenaantal nog opkrikken tijdens het touwtrekken. Het was verbazingwekkend wat voor gezichtsuitdrukkingen er werden getoond tijdens deze laatste proef.

Om 18.00 uur werd de barbecue geopend. Grote schalen vlees, gesponsord en verzorgd door keurslagerij Van Kraaij, werden aangevoerd en de hongerige deelnemers lieten het zich goed smaken. Naadloos liep de barbecue over in de feestavond. De DJ wist vele feestvierders op de vloer te krijgen. ’s Avonds was er nog één officieel moment: de opening van de vernieuwde website, gerealiseerd door De Graauw Webdesign, werd met een handtekening van de voorzitter verricht.

Op zondag was het de beurt aan de jeugd. ’s Morgens kwamen de E’tjes en F’jes hun vaardigheden tonen tijdens de zeskamp. Op het moment dat het startsein werd gegeven begon het te regenen. Het was gelukkig maar één bui maar hij hield wel tot 15.00 uur aan. Maar of de kinderen nu drijfnat waren van de spellen of van de regen, ook hier werd flink gestreden om de punten. Na het bekend maken van de resultaten kregen alle jonge deelnemers nog een herinnerings medaille mee. ’s Middags was het tenslotte de beurt aan de oudere jeugd. De A t/m D spelers werden door elkaar gemengd en zij vormden 9 teams die het tegen elkaar opnamen. Het was mooi om te zien dat de groten de kleineren mee op sleeptouw namen en ze allemaal als team voor de punten gingen.

Om 17.00 uur was het einde van de festiviteiten. De organisatie en de leden kunnen terugkijken op een zeer geslaagd weekeinde, een weekeinde dat ook mede mogelijk is gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers.

Elders op deze website foto's en een video van de geslaagde festiviteiten!