Op zaterdag 10 mei heeft DAW D1 het voorjaarskampioenschap binnengehaald in een thuiswedstrijd tegen Festilent D1.

Een verslag:

Na een voorbespreking waar de spelers zelf hun kwaliteiten inzagen, volgde een geconcentreerde warming-up. En een yell die nog nooit zo fanatiek werd uitgesproken door aanvoerder Max ("Als we vandaag tegen Festilent winnen, is het kampioenschap binnen"), beloofde een stormachtig begin.

DAW D1 begon erg goed en fel, maar ook wel een beetje nerveus. Het goede begin leverde na een kwartier de 1-0 op. Een goede passeeractie en voorzet van Jimmy stelde Tijmen in staat om de bal hard en hoog binnen te schieten. Na de uitzinnige vreugde was de aandacht even weg bij de DAW defensie, want de snelle spits van Festilent maakte er meteen weer 1-1 van.
Maar DAW D1 was totaal niet van slag en opnieuw was Jimmy zijn tegenstander te snel af en stond Tijmen weer op de goede plek, 2-1. Jordi had kort daarvoor het team in de wedstrijd gehouden door een rebound vanuit een corner goed uit de hoek te tikken.
DAW D1 verzuimde om daarna een paar levensgrote kansen af te maken en daarom was de ruststand toch wat teleurstellend. Maar het spel was nu, zelfs in een kampioenswedstrijd, erg goed te noemen.

Na de rust was het spel wat meer in evenwicht en had Festilent ook een aantal goede uitbraken. Toch was het DAW dat weer scoorde na een dik kwartier in de tweede helft.
Een goede pass van Koen kwam bij Milan terecht, die de bal prachtig over de keeper heen liftte. Omdat hij niet zo vaak zo'n prachtige goal maakt, vond hij zelf dat de goal een applausje verdiende. En dus snelde Milan naar de tribune en turnde zichzelf om in supporter en gaf zichzelf een welverdiend applaus. Een zeer leuke, grappig bedachte actie die verbaasde en later lachende gezichten opleverde!
De druk was er helemaal af en DAW maakte er zelfs nog 4-1 van. Jacco scoorde zeer beheerst na goed inschuiven van Koen.

Na het laatste fluitsignaal kon het "Kampioene olé olé" worden gezongen, werden vele felicitaties in ontvangst genomen en kon de champagne worden ontkurkt. Daarna het bordes op om het massaal toegestroomde publiek te bedanken. Uiteraard moesten de trainers daarna een nat pak halen in de douche en werd er volop gezongen en gesprongen.
Toen de kampioensshirts waren aangetrokken en het feestje in de kantine gevierd was, ging het team nog even verder bij één van de spelers thuis. Dit feestje duurde nog wat langer dan verwacht en dat tekende de gezelligheid en het goed verzorgde feest!

Graag wil DAW D1 alle sponsors bedanken die een kleine bijdrage hebben gegeven voor het kampioensshirt:
Bouwbedrijf van Dinther, Snuf & Shoe, Haku, Pebbels kinderkleding, Van Sons Eethuis 't Durp, Swanenberg ijzer, AH Schaijk, Pizzeria de Raaf, Magnifiek en van Grinsven Kraanverhuur & Transport.

Bart, Cas, Hidde, Huib, Jacco, Jimmy, Joep, Jordi, Koen, Max, Rick, Ted, Tijmen, Zoë, Milan en trainers Ferry, Nick, Marc, Ruud.