geen 18Beste jeugdleider, jeugdspeler en andere DAW-leden.

Er staat weer een mooi seizoen voor de deur met volop nieuwe kansen om een mooi resultaat neer te zetten. We doen allemaal ons best om dit ook op een prettige manier voor elkaar te krijgen. Om het voor iedereen leuk te houden, zijn er ook regels waar we ons aan dienen te houden, sommige regels worden gemaakt door DAW en andere worden ons opgelegd door de overheid. Onder deze regel valt ook het alcoholbeleid.

Sinds 1 januari 2014 geldt de regel, geen 18; geen druppel. Ook dit seizoen weer gaan we deze regel handhaven. We hebben geen vat op wat andere horeca gelegenheden doen, maar bij DAW geldt: geen 18; geen druppel!

Bij de B-junioren zijn er nog geen 18 jarigen, dus hiervoor is geen excuus. Geen enkele B-junior mag bij DAW alcohol drinken. Bij de A-junioren is dit misschien moeilijker in te schatten, maar is uiteraard dezelfde regel van kracht.

Wat duidelijk moet zijn is dat niet alleen de barvrijwilligers hiervoor verantwoordelijk zijn, maar alle betrokkenen. Dus zeker ook de spelers, leiding en ouders.

Wij verwachten dat eenieder zijn/haar verantwoordelijkheid neemt. Voor leiders/ouders geldt dat zij hierin bijdragen door geen alcohol voor minderjarige spelers te bestellen of door geen discussie aan te gaan met de barverantwoordelijke, als deze ziet dat er toch gedronken wordt door een minderjarige. De barverantwoordelijke zal dan de persoon in kwestie aanspreken en tevens de leider van dit elftal. Hierbij rekent de barverantwoordelijke op de medewerking van leiding (en evt. ouders) i.p.v. op discussie.

Als er spelers/ leiders zijn die problemen hebben met deze regels of graag extra informatie willen hebben, kunnen ze altijd contact opnemen met een lid van de barcommissie of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Met vriendelijke groet,

Barcommissie DAW