Zondag 31 augustus was een historische dag voor voetbalclub DAW. Deze dag vierde de club haar 75-jarig bestaan. Dit werd gevierd met een heus jubileumweekend met als doelstelling de hele club te laten meegenieten van dit heugelijke feit.

Op vrijdag 29 augustus werd afgetrapt met een barbecue. Van 18.00 uur tot 20.00 uur verzorgde Keurslag Van Kraaij deze happening voor circa 400 personen. Voordat de festiviteiten werden vervolgd was er ruimte voor een serieuze noot: er werd stilgestaan bij het overlijden van DAW’-er Kees Jordens, eerder in de week, op 73-jarige leeftijd. Een indrukwekkende minuut stilte volgde. Vervolgens was het tijd voor de opening van het feestweekend. Dit werd gedaan met de onthulling van de foto waarop alle DAW’-ers tegelijkertijd zijn vastgelegd. Ook mocht de voorzitter van de supportersvereniging, John van Orsouw, het 200e lid van de vereniging aankondigen. Albert v.d. Linden werd als 200e lid in het zonnetje gezet. Aansluitend werd voor de eerste keer het nieuwe clublied ten gehore gebracht, speciaal voor het jubileum ontwikkeld door Ton Hommeles en Niels v.d. Bogaert (artiest: De Heinies, titel: De Aanhouder Wint). De sfeer kwam er meteen goed in en die sfeer werd voortgezet toen de band Groove Department het podium betrad. Deze negenkoppige formatie zorgde voor de muzikale noot op de vrijdagavond.

De zaterdagochtend- en middag stond in het kader van de jeugd. De jongste jeugd ging de velden op om een fancy fair af te werken. Daarnaast werden ze geëntertaind door Clown Snoepy. Nadat de buikjes ook nog eens gevuld waren met friet en snacks van de frietkar kwam de oudere jeugd naar DAW voor het afwerken van de zeskamp. Helaas werd de regen spelbreker en moest deze vroegtijdig worden afgebroken. Gelukkig brak de zon precies op tijd door en kon de jubileumwedstrijd tussen het DAW van nu (actieve leden uit de verschillende seniorenteams van DAW) tegen het DAW van vroeger doorgang vinden. Onder toeziend oog van het 1000e lid Kees Aarts als mascotte, ging de wedstrijd gelijk op en eindigde in een 1-1 gelijkspel. De derde helft werd een gezellig samenzijn voor alle DAW’-ers en overige belangstellenden onder muzikale begeleiding van DJ Mark Steetsel.

14945431277 88b71c7478 z

De zondag werd in de vroegte ingeluid met mooie woorden en gebed van Pastoor Spiertz. Hierna wierp iedereen zich op het ontbijt, geschonken door de supportersvereniging van DAW. Aansluitend een reünie waarbij zich een mooi moment voordeed in de geschiedenis van DAW. Het allereerste Lid van Verdienste werd bekendgemaakt. Niemand minder dan Jan Vos, 62 jaar lid van DAW en jarenlang actief binnen de Schaijkse club, werd naar voren gehaald om gehuldigd te worden als Lid van Verdienste. Onder toeziend oog van vrouw en kleinkinderen volgden mooie woorden van voorzitter Henrie Lamers en ontving Jan een mooi beeld voor op de schouw. De reünie werd vervolgd met een foto waarop alle DAW”-ers op de gevoelige plaat werden vastgelegd die 40 jaar of langer lid waren van DAW. Bijzonder was ook de foto waarop de leden werden vastgelegd die 60 jaar of langer lid zijn: Jan Vos, Adriaan Spijkers, Wim van Hees, Piet van Mun en erelid Harrie v.d. Zanden (die maar liefst 73 jaar lid is). Gedurende de hele dag was een tentoonstelling uitgezet die de historie van DAW goed in beeld bracht. In de middag een drukbezochte receptie met mooie woorden en anekdotes van onder andere Burgemeester Bakermans, de voorzitters van Herpinia (Willy van Grinsven) en Achilles Reek (Titus Engbers) en Jos Heutink van de KNVB. Uiteraard kwam ook Prins Joep d’n Urste (prins Der Moeslanden) nog aan het woord en volgden muzikale hoogstandjes van muziekvereniging Concordia. De uurtjes kabbelden voort en langzaamaan kwam er een gezellig einde aan een mooi en indrukwekkend feestweekend.

Iedereen bedankt die dit weekend mogelijk heeft gemaakt (met name de jubileumcommissie bestaande uit Annemarie van Asveldt, Erwin Christiaans, Bert Knipping, Jet van der Linden, Hanny van Uden – Romme, Leon v.d. Rande, Mari v.d. Venne, Pepijn van der Ven, Rob van der Ven en Tinie Verstegen) en op naar de volgende 25 jaar!!

Een fotoverslag van het schitterende jubileumweekend kun je hier vinden (met dank aan de fotografen Ton, Noëlla en Ingrid)

En voor de liefhebbers; de tekst van het clublied:

Artiest: De Heinies

Titel: 'De Aanhouder Wint'

Couplet 1

Als ik de Bossestraat in rijd
dan bekruipt me dat gevoel,
gevoel van vlinders in je buik
als je begrijpt wat ik bedoel
ik zet mijn fietske in het rek
en ik loop d’n heuvel op,
zie mijn teamgenoten staan
deze dag is nu al top:

Couplet 2

we zien d’n opstelling vur vandaag
de wedstrijd begint welnu,
onze voetbalschoenen aan
en dat prachtige tenue
het skon oranje met wa wit
dus we staan al 1-0 voor,
de scheids fluit voor de start
met het hoofdveld als decor

Couplet 3

De strijd is net begonnen
en we moeten aan de gang,
de tegenstand is goed
maar wij zijn van niemand bang,
de pot is zwaarder dan verwacht
maar we vechten altijd door,
de winst is in de tas
en de fans zingen in koor:

O DAW (2x)

Couplet

We gaan de kleedkamer weer in, in een overwinningsroes
pakken shampoo en wat zeep en een lekker frisse douche
snel de kantine voor een hap, en een kouwe van de tap,
een drankje met het team,
en de klets die is weer slap

Vertelstukje

Ik neem afscheid van dn heuvel en haal mijn fietske uit het rek,
Waarom ga ik nu al huiswaarts, ik lijk wel volkomen gek.
Onderweg denk ik aan de wedstrijd, en 3 punten zijn gepakt,
door ongelofelijk te stunten, voor 't voetbal zijn we gemakt

Mijn club is mijn alles, ik vertrouw mijn teamgenoten blind,
het skon oranje met wa wit, DE AANHOUDER WINT!!!

O DAW (2x)

Tagged under Jubileum