De kop is eraf. Deze zaterdag 20-12 werd de eerste voorronde gespeeld van de alom bekende quiz Simply The Best. In deze eerste voorronde zaten meteen de titel verdedigers Ut Wurd Wa A. Zouden de heren het deze avond voor elkaar krijgen om de finale op 10 januari te bereiken?

Als eerste de pre-vragen. De vragen waren wat moeilijker gemaakt als de voorgaande jaren. Dit bleek ook wel uit de scores want geen enkel team sleepte de volle 5 punten in de wacht.

Het team wat hierin het beste scoorde was de Wiseguys met 4 punten.

Traditioneel werd er begonnen met de vragenronde Sport.

Tijdens de vraag “wie floot dit najaar de kampioenswedstrijd van DAW F7” kwam de hoofdrolspeler zelf net de zaal binnengelopen. Het goede antwoord hierop is natuurlijk Edwin Boot en hij speelde mee met zijn Wiseguys. Ook de voorzitter van EMOS - Marjon Vos - werd gevraagd en ook zij bevond zich in de kantine.

De teams die bij Sport goed scoorden waren Toen was geluk heel gewoon, Maf Mar Moi 1 maar ook de jongelingen van FC gaat helemaal mis! lieten zien dat hun naam in deze categorie niet van toepassing was.

Na deze ronde was het tijd voor de Mystery Guest. Mieke, Linda en Tim hadden weer hun best gedaan om de personen zo onherkenbaar mogelijk te maken.

MGTonHenk2014

Rob en Otje kwamen tevoorschijn en de deelnemende teams liepen massaal naar voren toe om te kijken of ze onder de lagen schmink ook maar een herkenningspuntje konden vinden.

Na het nakijken van de blinde gok bleek dat de schminkers eer van hun werk hadden want geen enkel team had de juiste namen gegeven. Na de cryptische omschrijving “kusje erop” waren er enkele teams die de gok al namen. Bij sommige werd "gegokt en verloren", maar 3 teams hadden het bij het juiste eind. Abe vd Ban Fanclub, DAB en Goei Toei konden 10 punten bij hun totaal bijschrijven.

Dan moest de vragenronde maar uitkomst bieden voor de andere teams. Team Baksteen wilde weten of Theun Laurant pas in ademnood bij een van hun was geweest. Ja bleek het antwoord te zijn. Eveneens werd er positief gereageerd op de vraag of ze samen werkte. Toen er gevraagd werd of de bijnaam van Rob "scooter" was viel voor sommige teams het kwartje.

12 teams hadden het na het vragenstellen goed. Achter de schmink kwamen de twee verzorgers van DAW Henk van de Zanden en Ton van Paasen tevoorschijn. Echte DAW'ers die bedankt werden met een bloemetje en een fraai applaus vanuit de zaal.

Henk - ook oud organisator van de quiz - mocht een slinger aan het rad geven en zo werd de blinde ronde "jaar in…. jaar uit…." gedraaid.

STB2014

Bij deze ronde was het de bedoeling het juiste jaartal bij de gebeurtenis plaatsen. Twee teams - Robaniwi en Kees weet het beter - bleven foutloos en hadden de joker ingezet waardoor ze maar liefst 40 punten bij konden schrijven.

Als laatste categorie kwam de ronde Algemeen aan de beurt. Voor een aantal teams de laatste mogelijkheid om zich veilig te spelen voor de finale.

Met vragen als: Wie werden er afgelopen zaterdag boomzaag kampioen 2014 in de Heische tip in Zeeland? En de rekensom ; 3 tot de macht 7 plus 4 tot de macht 3 waren het moeilijke vragen.

De best scorende teams waren Ongepaneerde schnitzel, Ok Noch Ok 1 en Hofkapel hoh.

Als laatste werden ook de punten van de benaderingsvragen bijgeschreven. Ok Noch Ok 1 kreeg in totaal 6 punten extra hierdoor.

De jongelingen van GL 2 en Boykes konden 5 punten extra bijschrijven.

Voor spek en (Tom) Boonen!, Toen was geluk heel gewoon, CV Da Ge Ut Wit 1 kregen ieder 3 punten extra.

De Witte Schare en de dames van Desperate Housewives kregen ieder 1 extra punt.

Hieronder staat de gehele lijst waarbij de eerste 10 doorgaan naar de finale op 10 januari.

Hoogst genoteerde vrouwenteam van de avond was Ladys Only.

De eindstand van de 1e voorronde:

Eindstand20122014

Tagged under Simply the Best