Donderdag 16 april jl. was het weer tijd voor de jaarlijkse Sponsoravond bij DAW. De Sponsoravond wordt ieder jaar weer aangegrepen om de vele sponsoren van DAW nog eens hartelijk te bedanken voor hun financiële bijdrage aan onze vereniging. Naast een flink aantal sponsoren waren er ook een aantal vrijwilligers van DAW aanwezig, waardoor de kantine uiteindelijk met ruim honderd aanwezigen gevuld was.

En die belangstelling was niet voor niets, want ook deze keer had de Sponsorcommissie van DAW weer een artiest van formaat gestrikt. Letterlijk van formaat, want met een lengte van meer dan 2,10 meter baarde de Utrechtse spreker en columnist Daan Quakernaat al opzien, nog voordat hij ook maar een woord gezegd had.

Aan de hand van alledaagse voorbeelden maakte Daan Quakernaat de aanwezigen op een leuke maar confronterende manier duidelijk dat we ons vaak teveel door regels en overlegstructuren laten leiden. Hierdoor worden veel ambitieuze plannen onnodig al vroeg in de kiem gesmoord. Daan daagde de aanwezigen dan ook uit om niet steeds vooraf alles uit te denken en af te stemmen, maar om voortaan gewoon te dóen. Veel eeuwenoude kathedralen werden immers ook gebouwd zonder ook maar één tekening te gebruiken.

Na het inspirerend betoog van Daan Quakernaat en een aantal mooie woorden van Frenk Lamers namens de Sponsorcommissie van DAW, werden de aanwezigen de rest van de avond heerlijk in de watten gelegd door het barpersoneel van DAW. De avond zou tot in de kleine uurtjes duren, maar toen gingen de sponsoren en kaderleden van DAW toch echt naar huis. Moe maar voldaan.

De Sponsorcommissie bedankt alle aanwezigen voor hun komst en uiteraard de Barcommissie voor het verzorgen van deze geweldige avond.

De sponsorcommissie.

Daan Quakernaat en Frenk Lamers