PERSBERICHT (AANKONDIGING)

SCHAIJK – Liggen er oude mobieltjes in jouw kast te verstoffen? Of is jouw frituurvet dringend aan vervanging toe? Doe dameskorfbalvereniging Emos uit Schaijk een plezier en zet alles op 7 maart bij de voordeur. Emos houdt dan een inzamelactie van frituurvet, natuurlijke oliën en oude mobieltjes. In seizoen 2015-2016 bestaat deze sportieve club namelijk vijftig jaar! Om dit te feestelijk te kunnen vieren, zamelt Emos het komende jaar geld bij elkaar. De inzamelactie is de eerste in een reeks van acties.

Emos gaat op zaterdag 7 maart vanaf 11:00 uur in de bebouwde kom van Schaijk de huizen één voor één langs. Iedereen die frituurvet, plantaardige oliën of mobieltjes heeft, kan deze spullen bij de voordeur klaarzetten. Mobieltjes kunnen in een plastic tas gestopt worden, frituurvet en andere oliën mogen in de originele verpakking of in afgesloten flessen teruggegoten worden.

Meerdere acties
Het inzamelen van frituurvet, natuurlijke oliën en mobieltjes is de eerste in een reeks van acties die Emos organiseert. De vereniging staat 19 april ook op de braderie om spullen en cupcakes te verkopen. Verder staat er hele jaar een hometrainer op allerlei evenementen: voor elke gefietste kilometer krijgt de club een financiële bijdrage. Daarnaast verkoopt Emos eind december oliebollen. Het geld is bedoeld om het 50-jarig jubileum van de vereniging feestelijk te kunnen vieren.

Over Emos
Dameskorfbalvereniging Emos is een sportieve, ambitieuze en gezellige club. Bijna tweehonderd dames, verdeeld over ruim vijftien jeugdteams en zes seniorenteams, leven zich elk weekend sportief uit. Het eerste elftal speelt hierbij met trots in de hoofdklasse. En met activiteiten als Sjors Sportief, het schoolkorfbaltoernooi en de koningsspelen staat Emos midden in de samenleving. Emos vindt haar kracht in samenwerken: in de vereniging zelf, maar ook daarbuiten. Zo helpt Emos al jaren mee met de wandelvierdaagse en de zomercarnaval.