Nu komt het einde van het voetbalseizoen dan echt in zicht. Wat staat er de komende drie weken nog op het programma voordat de voetbalschoenen weer voor even het vet in kunnen?

DAW 7 en Dames 1 spelen om het 'echie'

Zondag 17 mei spelen DAW 7 (uitwedstrijd om 12.00 uur tegen MOSA ’14 3) en DAMES 1 (uit tegen Bekkerveld) om het ‘echie’. DAW 7 kan bij winst nog een sprongetje maken op de ranglijst (van plek 6 naar 4 als het meezit). Tegen het derde elftal van MOSA ’14 zou dat mogelijk moeten zijn. Deze ploeg bevindt zich op de 10 plek op de ranglijst. Een paar uur later speelt DAW Dames 1 zo’n 140 kilometer verderop in de nacompetitie tegen Bekkerveld uit Heerlen. De eerste wedstrijd eindigde in 0-0. Alle kansen zijn dus nog aanwezig om door te stoten in de nacompetitie!

Uit- en thuistoernooi(en)

In de weekenden van 23/24 mei en 30/31 mei wordt door veel jeugdteams deelgenomen aan toernooien. Uiteraard zit hier de Hageland Cup in België ook bij. Inmiddels een jaarlijks terugkerend fenomeen bij de C-afdeling van DAW. Op zaterdag 30 mei spelen DAW D5G t/m DAW F8 een thuistoernooi op ons sportpark.

Slotdag junioren

Op zaterdag 6 juni het slotakkoord voor de jeugdafdeling van DAW. Ook dit jaar houden we voor alle teams een kind-ouder toernooi: de kinderen voetballen tegen hun ouders. ’s Morgens zijn de D-, E- en F spelers aan de beurt. ’s Middags komen de A- B- en C klasse in actie. Mocht pa en/of ma onverhoopt niet beschikbaar zijn (lees: niet durven) voor deze sportieve krachtmeting, ook opa’s, oma’s, ooms en tantes mogen hun voetbalkunsten vertonen.

Voor de Mini pupillen en de Kabouters geldt een verkort programma. Zij mogen tegen elkaar voetballen. Na het toernooitje mogen alle MP- en KAB spelers een penalty nemen op een echte DAW keeper in een grote goal.

De Mini pupillen en de Kabouters moeten om 10.45 uur aanwezig zijn. Om 11.00 uur begint het voetballen. Het penalty schieten begint om 11.45 uur. Als dit afgelopen is dan doet onze jeugdvoorzitter nog even een woordje en dan is er nog voor elk kind een verrassing. Tussen 12.15-12.30 uur is het programma en dus het seizoen afgelopen.

Strijd om de Piet Lange Bokaal

Op zondag 7 juni vindt de laatste activiteit op ons sportpark plaats. Op die dag wordt gespeeld om de Piet Lange Bokaal. Wie wordt de opvolger van Heeschie’s Koorknaapjes? Inschrijven kan nog steeds! Via www.vvdaw.nl/images/ONTSPANNINGSTOERNOOI_2015.doc kom je bij het inschrijfformulier terecht!

Data in vogelvlucht:

17/5                   DAW 7 en DAW Dames 1 tegen MOSA’14 3 en Bekkerveld Dames 1

23/24 + 30/31    Uit- en thuistoernooi(en).

7/6                     Slotdag junioren

8/6                     Piet Lange Bokaal (Ontspanningstoernooi)