Voor a.s. zondag zijn hier de vijf pre-vragen en de bonusvraag, waarmee de deelnemende teams 5 punten kunnen verdienen. De deelnemende teams moeten vóór zaterdag 26 december 2015 18 uur haar antwoorden doorgemaild hebben naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Naast de 5 antwoorden en de door jullie opgegeven teamnaam, zien wij ook graag de categorie (Algemeen, Sport of de Blinde Ronde) waar jullie de joker in willen zetten. (Een joker kan maar 1 keer ingezet worden op een bepaalde categorie.
Wanneer een team de joker in de voorronde inzet op bijvoorbeeld de Blinde ronde, dan kan er, bij het behalen van de finale, nog alleen gekozen worden tussen Algemeen en Sport.)

Wij wensen iedereen prettige kerstdagen en natuurlijk veel succes met de pre-vragen en zien jullie zondag in de kantine bij de 2e voorronde van Simply The Best. De quiz begint om 14.00 uur en de kantine is open om 13.00 uur.

De Vragen:

Vraag 1.

2712 vraag 1

Waarop stond onze fotograaf bij het nemen van deze foto?

Vraag 2.

2712 vraag 2

Wat verkocht deze prachtige man, en waar? Volgens een artikel uit het Brabants Dagblad van zo’n 1,5 jaar geleden.

Vraag 3.

2712 vraag 3

“Na gedane arbeid is het goed rusten”.

Hoe heten moeder P.... en dochter P.... met de voornaam, de hondjes dan hé. En van welke DAW sponsor zijn deze honden?

Vraag 4.

2712 vraag 4

Wat is dit voor object?

Vraag 5.

Hier hoor je een stukje uit een gesprek tussen 2 acteurs uit een bekende film. Wie is de acteur tegen wie hier gesproken wordt? Het gaat om zijn echte naam, niet de rol in de film.

De Bonusvraag/opdracht:

2712 soep

Neem een zo oud mogelijk ongeopend blik soep mee. De houdbaarheidsdatum moet duidelijk leesbaar zijn.

Het blik met de oudste houdbaarheidsdatum krijgt 3 extra punten, gevolgd door 2 en 1 extra punten voor de volgende in oudheid.

De deelnemende teams voor a.s. zaterdag zijn:

1 Makt me niks Tim School
2 Del Bier In Oe Nek   Stouwen Robin van den Heuvel