Voor a.s. zaterdag, tevens de laatste voorronde, zijn hier de vijf pre-vragen en de bonusvraag, waarmee de deelnemende teams 5 punten kunnen verdienen. De deelnemende teams moeten vóór zaterdag 2 januari 2015 12 uur haar antwoorden doorgemaild hebben naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Naast de 5 antwoorden en de door jullie opgegeven teamnaam, zien wij ook graag de categorie (Algemeen, Sport of de Blinde Ronde) waar jullie de joker in willen zetten. (Een joker kan maar 1 keer ingezet worden op een bepaalde categorie.

Wanneer een team de joker in de voorronde inzet op bijvoorbeeld de Blinde ronde, dan kan er, bij het behalen van de finale, nog alleen gekozen worden tussen Algemeen en Sport.)

Wij wensen veel succes met de pre-vragen en zien jullie zaterdag in de kantine bij de 3e voorronde van Simply The Best.
De quiz begint om 20.00 uur en de kantine is open om 19.00 uur.

Vraag 1:

0201vraag1

EMOS ziet Sara dit jaar!

Maar in de begin jaren vijftig werd er ook al door EMOS gekorfbald. Zoals de wedstrijd SNA – EMOS 0-4. De 0-2 was van de hand van Annie van Casteren waarna Ida Spanjers er 0-3 en 0-4 van maakte. Door deze overwinning bleef de koppositie in handen van de “rood-rokjes” uit Schaijk

Wie scoorde de openingstreffer?

Vraag 2:

0201vraag2

Hoeveel koeien, vrouwen en kinderen heeft de hoofdrolspeler in dit artikel van Paul uit 2010.

Vraag 3:

“De weind in de rug”

DAW won deze dag in september de uitwedstrijd in Oss bij CITO. Maar de meeste Schaijkenaren gingen per fiets naar Oss voor de jaarlijkse Moeslandse fietstocht. In Oss op de Heuvel was de grote pauze. Daar vroeg een deelnemer aan Mevr. Zwaans; “Waar heb je de weind het liefst?”. “In de rug” zei Mevr. Zwaans. “Ik in de baand” zei M... ...

Welke ras Schaijkenaar maakt deze snuggere opmerking?

Vraag 4:

0201vraag4

Wat is dit voor object?

Vraag 5:

Wat hoor je in dit fragment?

Bonus vraag:

Neem het oudste originele geboortekaartje van een DAW-lid mee. De geborene moet op dit moment lid zijn van DAW. (graag naam en geboortedatum doormailen, met de antwoorden van de prevragen)

Het oudste originele geboortekaartje krijgt 3 extra punten, gevolgd door 2 en 1 extra punten voor de volgende in oudheid.

De deelnemende teams voor de derde voorronde zijn:

STB 02012016 indeling

Tagged under Simply the Best