Op vrijdag 8 januari 2016 vindt de finale plaats van de 15e editie van Simply The Best. Na 3 voorronden zijn de 30 beste teams overgebleven, die gaan strijden om de eeuwige roem en de felbegeerde wisselbeker.

Hier zijn de vijf pre-vragen en de bonusvraag, waarmee de deelnemende teams 5 punten kunnen verdienen. De deelnemende teams moeten vóór donderdag 7 januari 2016 17 uur haar antwoorden doorgemaild hebben naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Naast de 5 antwoorden en de door jullie opgegeven teamnaam, zien wij ook graag de categorie (Algemeen, Sport of de Blinde Ronde) waar jullie de joker in willen zetten. (Een joker kan maar 1 keer ingezet worden op een bepaalde categorie. Wanneer een team de joker in de voorronde inzet op bijvoorbeeld de Blinde ronde, dan kan er nog alleen gekozen worden tussen Algemeen en Sport.)

Wij wensen veel succes met de pre-vragen en zien jullie vrijdag in de kantine voor de finale van Simply The Best.

De quiz begint om 20.00 uur en de kantine is open om 19.00 uur.

Vraag 1:

finalevraag1

In welk land is dit (een deel van) het wettig betaalmiddel?

Vraag 2:

finalevraag2

In de jaren vijftig een Gouden bruiloft.
Het haalde de krant met een prachtige foto.

De bruidegom werd geboren “in de Hondshoek” in “één en tachetig”. Het bruidje geboren een paar jaar eerder in Schaijk. De bruidegom was enige tijd voorzitter van het “doktersfonds”.

“Wie is dit Gouden Schaijkse paar” is natuurlijk de vraag. Volgens de krant waren ze nog “hel”.

Vraag 3:

finalevraag3

In het archief kwamen wij een voetbalpas tegen met volledig onjuiste geboortedatum.

Welke naam hoort bij deze jongeman, die overigens wel gewoon voor DAW heeft gespeeld? (Voor- en achternaam)

Vraag 4:

finalevraag4

Op welk adres is deze foto gemaakt?

Vraag 5:

finalevraag5

Van welke muzikant is dit een deel van z'n albumhoes?

Bonusopdracht

ticket

Neem het oudste originele entreekaartje van een voetbalwedstrijd mee (een wedstrijdkaartje met tenminste 1 Nederlandse voetbalclub OF van het Nederlands elftal).

Graag naam en wedstrijddatum doormailen, met de antwoorden van de prevragen.

Het oudste originele entreekaartje krijgt 3 extra punten, gevolgd door 2 en 1 extra punten voor de volgende in
oudheid.

De deelnemende teams voor de finale zijn:

1 Abe vd Ban Fanclub
2 Bargezellig
3 Bob Peeters
4 BVOB en Gast
5 Cloaca's United
6 Co & zo
7 De Vroege Ploeg
8 De wiseguys
9 Dorstvlegels