Het regelen van scheidsrechters voor thuiswedstrijden van de senioren wordt steeds moeilijker. Daarom aan iedereen deze oproep om zijn of haar steentje bij te dragen.

Voor de thuiswedstrijden van DAW 3 t/m 10, het zaterdagteam en de drie dames- elftallen moet DAW zelf voor scheidrechters zorgen. 12 teams die allen in totaal 11 thuiswedstrijden spelen. We zoeken dus voor 132 wedstrijden een scheidrechter. Met andere woorden: als 33 vrijwilligers 4 keer in een seizoen bereid zijn om een wedstrijd te fluiten, dan zijn alle wedstrijden voorzien van een scheidsrechter. Deze 4 wedstrijden betekenen 1 keer per 7 weken, 1,5 uur fluiten. Maar als je geen 4 wedstrijden kunt fluiten, betekent dat niet dat deze oproep niet voor je bestemd is. Ook als je maar 1 of 2 wedstrijden kunt fluiten, zijn wij daar enorm mee geholpen!

Op internet zal onderstaand schema geplaatst worden. (onderstaand overzicht is een voorbeeld, het speelschema voor het seizoen 09/10 is nog niet bekend)

scheidsrechtersplanningVoor
Voor de oranje gekleurde vakken zoeken we nog een scheidsrechter. Dit zijn de thuiswedstrijden van de verschillende elftallen. Als je interesse hebt om een wedstrijd te fluiten, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en geef datum, tijdstip en elftal door dat je wilt fluiten. Je naam wordt dan op het schema ingevuld waardoor het oranje vakje in een wit vakje verandert.

Misschien is het een drempel voor je om 22 volwassenen op een zondagmorgen te gaan fluiten. DAW kan ervoor zorgen dat je wordt begeleid door iemand met scheidrechterservaring. Tijdens de rust en na de wedstrijd spreekt deze begeleider de wedstrijd met je door. Daarnaast is er de mogelijkheid om op kosten van DAW een scheidsrechterscursus te volgen.

Hopelijk zorgen we er met zijn allen voor om de oranje vakken zo snel mogelijk wit te kleuren!