Op vrijdagavond 3 november heeft het bestuur van DAW Schaijk, tezamen met professionele diensten als gemeente, politie en slachtofferhulp, gesproken met de ouders van de jeugdspelers uit de bij het zedenonderzoek betrokken teams. Tijdens de avond is in een rustige en waardige sfeer informatie verstrekt en was er gelegenheid om vragen te stellen. Beeld van de avond was uiteraard bezorgdheid, maar toch ook relatieve opluchting bij de ouders over de feiten die het onderzoek tot op heden aan het licht heeft gebracht. Daarnaast werd zorg en betrokkenheid getoond richting de verdachte en zijn familie.

Mede namens de ouders en de professionele diensten doen wij het verzoek om, in het belang van alle betrokkenen, de zaak zoveel mogelijk te laten rusten en de politie de tijd te gunnen om zorgvuldig onderzoek te doen.