Het bestuur van DAW Schaijk heeft vanuit de Gemeente Landerd een brief ontvangen waarin de gemeente haar steun uitspreekt aan verenigingen in deze moeilijke tijd.

De gemeente spreekt uit verenigingen te helpen bij financiële problemen vanwege de coronamaatregelen. Tot nu toe hebben weinig verenigingen hiervan gebruik gemaakt. Een goed teken dat veel van de Landerdse verenigingen zelfredzaam en financieel gezond zijn, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat verenigingen het makkelijk hebben. Mogelijk lopen ledenaantal terug of zijn leden en vrijwilligers minder betrokken zijn.

Oproep: ‘Een vereniging ben je samen’
Vandaar dat de gemeente een oproep heeft geplaatst om mensen betrokken te houden bij het verenigingsleven. Onder het motto ‘Een vereniging ben je samen!’ roept de gemeente op om lid te blijven en betrokken te blijven bij activiteiten die er nog wel zijn. Bijvoorbeeld online of via whatsapp groepen. Uiteraard ondersteunen wij vanuit DAW Schaijk deze oproep van harte! Want ook wij vinden: een vereniging ben je samen!

Met vriendelijke groet,
College van burgemeester en wethouders Gemeente Landerd en bestuur DAW Schaijk