Wie?
Het bedrijf “Schermer Transportbanden B.V.” wordt gerund door Heeschenaar Gert-Jan Buuts. Met een grafische achtergrond is hij zo’n drie jaar geleden de kar gaan trekken bij dit unieke Schaijkse bedrijf. Bij Schermer Transportbanden werken 15 personen, waaronder Koen Schermer, bekend als trainer/leider van JO17-2. De opa van Koen heeft het bedrijf 30 jaar geleden opgericht. “Mooi om te zien dat er een hecht team is ontstaan. De medewerkers nemen veel eigen verantwoordelijkheid en motiveren elkaar. Mooi om hier deel van uit te maken” zegt Gert-Jan met gepaste trots.

Wat?
Bij Schermer transportbanden B.V. worden bijzondere proces-/transportbanden gemaakt. Die zijn veelal bestemd voor de voedingsmiddelenindustrie, zoals bakkerijen. Het unieke is dat de transportbanden geen begin en eind hebben, er is géén lasnaad. “Met een speciale techniek, unieke machines en het nodige vakmanschap worden transportbanden ‘oneindig’ geweven”, licht Gert-Jan toe. Het gehele proces (weven, coaten, snijden) wordt verzorgd op het bedrijf, gevestigd op het industriepark in Schaijk. Het maken van deze transportbanden is maatwerk en deze worden geleverd volgens de specificaties die de klant wenst. “En de klanten zitten over de gehele wereld” aldus Gert-Jan.
Sinds enkele jaren maakt Schermer onderdeel uit van Habasit, een internationale onderneming.

Waarom?
Schermer transportbanden B.V. is sponsor van DAW Schaijk omdat het graag een maatschappelijke bijdrage wil leveren. “En, we willen ons bedrijf graag onder de aandacht brengen bij de jeugd”, merkt Gert-Jan op. “We zijn een specifiek bedrijf. Ons vak kun je alleen leren op het bedrijf en we zijn nog op zoek naar collega’s”, aldus Gert-Jan.

GJ Buuts

Oneindig geweven en oneindig veel mogelijkheden met de transportbanden van Schermer/Habasit.