Wie?
Deze keer in de spotlights: Thijs en Yvon Wieland van Cafetaria Wieland. Vanaf 2010 zijn zij het gezicht van deze oer-Hollandse friettent. Thijs heeft nog diverse andere beroepen gehad en kwam toen tot de conclusie dat horeca zijn passie is. Yvon werkte eerst bij Manders Mode. De opa van Thijs is hier begonnen met een bakkerij en een winkel en later nog een slijterij. Vader Henk Wieland is met deze friettent gestart.

Wat?
Cafetaria Wieland kenmerkt zich als een echte friettent met een goede kwaliteit. “We zijn gewoon een friettent. Niet te ingewikkeld, wel lekker”, vat Thijs samen. “Daar ligt onze kracht en daar zijn we trots op ook.” In de piekuren is het hard werken, daar houdt Thijs van. Als het iets rustiger is dan maakt Thijs graag een praatje met zijn klanten. “Ook geniet ik ervan om in een team met jongelui te werken. Mooi om te zien hoe ze zich hier verder ontwikkelen”, geeft Thijs aan.

Waarom?
Het verenigingsleven vinden Thijs en Yvon belangrijk, daarom zijn zij sponsor van DAW Schaijk. “Dat hoort gewoon. Ook de Jeu de Boules Club "Le Jeteur" wordt door ons gesponsord, daar zit ons pap bij”, zegt Thijs resoluut. Zelf heeft Thijs tot de D3 ook bij DAW gevoetbald, nu is hij regelmatig bij de fitness te vinden.

Wat wil je nog kwijt?
“DAW’ers die in het weekend gezellig een pilsje hebben gedronken komen daarna bij ons een frietje eten. Altijd in goede sfeer en altijd gezellig”, vertelt Thijs vol trots. Yvonne vult aan “Allemaal netjes en veel herrie totdat ze het eten hebben. Mooi!”

Cafetaria Wieland

Thijs, Janus en Yvon van Cafetaria Wieland. “Janus, moet ook op de foto. Werkt al 8 jaar hier, hoort bij het interieur.”

NB: De foto is in november 2021 gemaakt, inmiddels is dochter Semmie geboren!