“Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering”

Op woensdag 16 maart bereikte ons het droeve bericht dat ons clublid

Erwin Aarts

op 52-jarige leeftijd is overleden.

Op en top sportman met meer dan 140 wedstrijden en 70 doelpunten in DAW 1, speler in ons Elftal van de Eeuw.

Erwin we zullen je missen!

Wij wensen Marleen, kinderen Puck, Mel met Britt, Wessel en verdere familie en vrienden heel veel sterkte met het verlies van Erwin.

Bestuur, leden, vrijwilligers en sponsoren DAW Schaijk
Bestuur en leden Supportersvereniging DAW Schaijk

In memoriam Erwin Aarts

Op woensdag 16 maart 2022 bereikte ons het droevige bericht van het overlijden van Erwin Aarts op de veel te jonge leeftijd van 52 jaar.

Erwin speelde vanaf het seizoen 1995 – 1996 t/m seizoen 2002 – 2003 acht seizoenen in DAW 1. Hij kwam in die periode tot 143 wedstrijden in ons 1 e elftal en maakte daarin 70 doelpunten. Erwin was een op en top sportman met een enorme drive en drang om te presteren. Dat was niet alleen bij het voetballen het geval, maar ook bij alle andere sporten die Erwin beoefend heeft. Acht seizoenen, 143 wedstrijden en 70 doelpunten zijn ‘aardige’ getallen, er zijn dan ook zeker spelers in de historie van DAW die deze getallen overtroffen hebben. Toch heeft Erwin een onuitwisbare indruk achter gelaten en weet nu nog iedere supporter zich Erwin te herinneren. Door de leden is Erwin dan ook verkozen als rechtsbuiten in het elftal van de eeuw van DAW.

Snelheid was zijn belangrijkste wapen en dat was niet alleen binnen DAW bekend. Alle verenigingen in de omgeving kenden Erwin, pasten hun verdedigende tactiek op Erwin aan en tegenstanders hadden alle mogelijke middelen nodig om hem af te stoppen. Erwin straalde kracht, onverzettelijkheid en wilskracht uit en was daarnaast een echte teamspeler. Regelmatig had Erwin last van blessures, zeker in zijn laatste seizoenen, en dan stond de gehele week in het teken van behandelen, masseren en aangepaste trainingen. En dat met maar één doel, zondag 14.30 uur, dan moest en wilde Erwin er weer staan.

En dan openbaart zich deze vreselijke ziekte, hoe is het mogelijk dat juist Erwin dit kon overkomen. Zoals ook in het voetballen ging Erwin 100% voor zijn kans, die hij deze keer helaas niet kon pakken en is hij op dinsdag 15 maart overleden. Erwin, we zullen je als sporter en als mens ontzettend gaan missen.

Wij wensen Marleen, Puck, Mel met Britt, Wessel en verdere familie en vrienden heel veel sterkte met het verlies van Erwin.

Zondag 27 maart om 14.00 uur willen familie en vrienden in de Hoekstraat een erehaag vormen om Erwin Aarts een laatste groet te brengen. De familie nodigt u van harte uit om hierbij aanwezig te zijn!

Erwin0

Erwin1