DAW leed een onnodige nederlaag in Vught, het kreeg grote kansen maar deed er veel te weinig mee. De balvaardige Lunetenaren waren een stuk efficiënter. Het zat allemaal niet mee, mede door de vele blessures. 3-2 (rust 2-1)

Het spelbeeld golfde in de openingsfase op en neer en was best aardig om te zien mede door het hoge tempo, kansen over en weer de beste voor Irey Sadal, huizenhoog over het doel. Na een kwartier een goede combinatie tussen Roel Janssen en Jacco van der Heijden, het bekeken schot van Jacco via een Vughts been naast het doel. Een kwartier later de 1-0 Faysal el Ghamarti krijgt de bal aan de linkerkant, omspeelt Niels de Groot, krijgt een zee van ruimte, geen rugdekking en schiet in de verre hoek raak. Vier minuten later grote kans op de gelijkmaker, Roel Janssen wint zijn duel, vrij voor de keeper, hoek voor het uitzoeken maar recht in de handen van de doelman. Vijf minuten later een buitenspelmoment, Jacco van de Heijden scoort, Grensrechter Toon van Uden ziet buitenspel, grote vraagtekens in het DAW kamp niet voor het laatst deze avond, tja clubgrensrechters. Twee minuten voor rust Mark Megens verliest een zeldzaam duel op het middenveld, Youssef Johri pikt op loopt vrij door, blijft rustig en schiet de 2-0 in de boeken. In de laatste minuut goede aanval DAW, de uitstekend spelende Wessel Bens!, op Siem van Merwijk, Siem legt bekeken terug op Bart Vos, Bart scoort in de verre hoek de aansluittreffer 1-2 rust.

Na een uur soleert Roel janssen prachtig door de Vughtse linies komt vrij voor de keeper, de afronding, recht in de handen van de doelman.  Een minuut later, strakke voorzet Huib van Merwijk, Bart Vos kan er net niet bij. Vijf minuten later Dieuci Zawali komt schuin voor het doel en schiet de 3-1 tegen de touwen. DAW doet vijf minuten later gelijk wat terug voorzet Noah van Deijne vanaf rechts, Bart Vos scoort vallend met het hoofd 3-2. DAW ruikt de gelijkmaker, kopbal Rens Vogels een meter over het doel. A – speler Puck van Casteren is in het veld gekomen en speelt een prima laatste kwartier, moet aan de noodrem trekken vijf minuten voor tijd en kan met rood vertrekken erg zuur!! De vrije trap van Real Lunet, snoeihard maar de redding van Rick van Aalst is fantastisch. Nog een schot van Abdel Haya op de paal in de laatste minuut. Aan de andere kant, diepe bal op Mark Megens, valt goed, de schietkans half vallend net naast. Eindstand 3-2.

DAW is inmiddels door Emplina achterhaald en staat op een vijfde plek, er zal gewonnen moeten worden as zondag. Dan komt Helvoirt op bezoek.

stand per 17-5

Volharding