Een landskampioenschap in Schaijk. Het klinkt bijzonder, en dat is het ook. DAW Schaijk is namelijk de trotse organisator van de eindstrijd in het landkampioenschap van het damesveldkorfbal. In een dagvullend programma vinden diverse finales in verschillende categorieën plaats op het korfbalveld van DAW, een mooi sportevenement.

Flyer NK dameskorfbal DAW Schaijk

Zondag 26 juni gaan de poorten van sportpark D’n Heuvel al vroeg open om de eerste sporters en supporters te verwelkomen. Na de opening door wethouder Harold van den Broek start om 10.30 uur de reeks finales met de strijd om de eerste plaats in de Hoofdklasse voor de B-jeugd, waarna aansluitend ook de Reserve Topklasse (12.15 uur), Hoofdklasse A-jeugd (14 uur) en reguliere Topklasse (15.45 uur) in actie komen. Aansluitend op deze finales vindt ook een huldiging plaats op het veld, alvorens de volgende categorie start met hun finale. Hoewel het exacte speelschema nog afhankelijk is van het resultaat van de halve finales op 19 juni, is het zeker dat er verschillende topteams meedoen in de diverse categorieën. Prachtige wedstrijden die absoluut een bezoek waard zijn.

Daarnaast is er op het sportpark vermaak voor jong en oud rond de wedstrijden. Zo zijn er diverse kraampjes, een springkussen en een DJ om te zorgen voor een geweldige sportdag. Entree voor DAW-leden en kinderen onder 5 jaar is gratis. Tot 18 jaar betalen bezoekers 3 euro, ben je ouder dan 18 kost entree 5 euro. DAW Schaijk nodigt iedereen van harte uit op 26 juni om er een fantastische dag van te maken.

bron: Siem van Merwijk; ArenaLokaal

Tagged under Senioren