Nu het seizoen ten einde is kunnen we vaststellen dat het slot vele sportieve hoogtepunten kende. Sluitstuk was het NK Korfbal bij DAW Schaijk. Ruim 700 bezoekers zagen in 4 finales Korfrakkers A1 en B1 uit Erp en Rosolo 1 en 2 uit Reusel de landstitels pakken in respectievelijk de Hoofdklasse A-jeugd, Hoofdklasse B-jeugd, Topklasse Senioren en Reserve Topklasse Senioren. Onder een stralende zon een zeer geslaagd evenement! We gaan er alles aan doen om dit evenement volgend jaar weer naar Schaijk te halen. Een fotoreportage vind je hier

Maar er waren veel meer hoogtepunten. Iedereen heeft via deze site de strijd van Voetbalheren 1 in de nacompetitie om promotie naar de Eerste Klasse kunnen volgen. Het behalen van deze nacompetitie was al historisch en dat na de winst op Brabantia Eindhoven en SVSSS Udenhout de finale verloren ging tegen het ijzersterke SC Kruisland betekende niet dat de trots minder groots was. Volgend jaar weer een nieuwe kans in de Tweede Klasse.

In de slipstream van DAW voetbalheren 1 wist ook DAW 2 de nacompetitie te bereiken. Zij dwongen zeer overtuigend promotie af naar de Eerste Klasse Reserve na een 5-0 uitoverwinning op SC Jekerdal in Maastricht. De terugwedstrijd werd op verzoek van de Maastrichtenaren geschrapt.

En wat te denken van het jeugdvoetbal. Onze twee hoogste jeudteams - JO19-1 en JO17-1 - behaalden het kampioenschap in hun klasse. Een zeer knappe prestatie en waar er bij de JO17-1 geen promotie aan vast kleefde, behaalde de JO19-1 via de nacompetie wél een promotie. En wát voor een: promotie vanuit de Hoofdklasse naar de Vierde Divisie; historisch hoog!!

IMG 20220704 WA0004
De JO19-1

WhatsApp Image 2022 07 06 at 1.38.40 PM
De JO17-1

En daarbij hield het niet op, want ook de JO11-1 pakte met overtuiging het kampioenschap. En het damesvoetbal leverde ook een kampioenschap op: Dames 1 pakte met overmacht het kampioenschap en de bijbehorende promotie. Dit jonge team zit goed in de lift en met komend seizoen een meisjesteam in de onder 19 zit het met de aanwas wel goed!

Bij het korfbal behaalde de A2 een knap kampioenschap. Andere korfbalkampioenschappen konden worden gevierd bij de E3, E5, F1 en F2!!