Wie?
“De Spijker” is terug van nooit weggeweest. Anja en Benno Maathuis behoeven geen introductie, iedereen kent ze. Ze werken al 25 jaar met veel plezier samen in de winkel. Anja is geboren en getogen in de winkel aan de Runstraat en werkt er al 40 jaar. In 1933 is de Oma van Anja met de winkel gestart, in 1963 namen Adriaan en Willemien het roer in handen en na de verbouwing in 1976 is de naam “De Spijker” ontstaan. Anja en Benno hebben twee zoons, Jaap en Luuk.

Wat?
De Spijker Boek & Gemak is vanaf 1 september jl. aangesloten bij Libris Blz. Anja heeft een hart voor boeken. Tegen de stroom in groeit de boekverkoop bij Anja en Benno. Dit is mede te verklaren door het enthousiasme en de persoonlijke benadering. “We lezen allebei veel en schrijven zelf recensies. De klanten vinden het leuk en waarderen dit enorm”, aldus Anja. En er is nog meer te vinden dan boeken, zoals een PostNL punt, OV-reiskaarten en een ING-servicepunt.

Waarom?
De familie Spijkers is nogal verbonden met DAW Schaijk. Adriaan is al 73 jaar lid van DAW! En Jaap voetbalt in DAW 1. “Zelf ben ik actief bij walking voetbal. De slappe klets vind ik daarbij het aller belangrijkste”, merkt Benno op.

De Spijker is al heel lang een trouwe sponsor van DAW. “De lokale ondernemers in Schaijk denken aan de vereniging en de leden van DAW denken aan de lokale ondernemers. We moeten elkaar in stand zien te houden”, vertelt Anja als belangrijke drijfveer om DAW te sponsoren.

Wat wil je nog kwijt?
“Als je een boek wil hebben, kijk even op onze internetsite. We kunnen alles leveren, koop lokaal”, zeggen Anja en Benno eensgezind.

De Spijker mini

Handgeschreven boekrecensies bij De Spijker. Uniek en persoonlijk.