Zoals gebruikelijk neemt DAW Schaijk aan het begin van ieder seizoen op gepaste wijze afscheid van gestopte selectiespelers voetbal heren 1-2-3, voetbal dames 1-2 en korfbal dames 1-2 die tenminste 100 wedstrijden in het eerste team hebben gespeeld ofwel 10 jaar in de selectie zijn ingedeeld. Dit jaar waren er in totaal 8 stoppers en zij waren allen uitgenodigd voor hun eigen afscheid van het prestatiegerichte sporten bij DAW Schaijk. De eerste twee die we er uit lichten zijn helaas verhinderd en zijn beiden korfbaldames:

Femke van de Wijst
Meer dan 10 jaar in de selectie korfbal en is nu lager gaan spelen in dames 4.

Eefke Hoefnagel
Ook 10 jaar in de selectie korfbal; altijd in het 2e team. Eefke en Femke vergezellen elkaar nu in dames 4.

Blijven er 6 spelers / speelsters over die aanwezig waren en bij hun stoppen staan we ook stil. Dat doen we in volgorde die goed past bij de achtergronden van de stoppende selectiespelers. Het geeft ook precies aan wat DAW Schaijk op dit moment is en hoe we ook graag willen zijn: een club die voelt als een familie. We hebben twee stoppers uit één gezin, maar in verschillende disciplines. En we hebben twee stoppers met een liefde voor elkaar die bij DAW ontstaan is. Zo meteen zal duidelijk worden over wie dit gaat, maar eerst....

Jeroen van Dijk
Al 18 seizoenen in de selectie. De laatste jaten bij DAW 3, maar Jeroen is ook 143 wedstrijden uitgekomen voor DAW 1 waarin hij 4 doelpunten en 15 assists heeft afgeleverd, waarbij zijn puntpakkende goal in de Landerdse derby uit bij festilent ons nog helder voor de geest staat. Jeroen maakt nu deel uit van DAW 9.

Djody van de Wiel
Djody maakte 15 seizoenen deel uit van de selectie damesvoetbal. Altijd fit, altijd fanatiek wat haar de laatste jaren een vaste plek in dames 1 opleverde. Haar energie stopt ze nu in andere sporten.

De volgende twee zijn kinderen uit één gezin, Niels en Liza de Groot.

Liza de Groot
Vast lid van de selectie korfbal vanaf seizoen 2012 – 2013. Vanaf 2015 altijd in korfbal dames 1 waar ze meer dan 100 wedstrijden voor speelde. Liza komt nu uit voor korfbal dames 3.

Niels de Groot
Vanaf seizoen 2010 – 2011 in selectie heren voetbal. In totaal zo'n 10 jaar, want twee jaar gemist door blessures. Blessures lopen sowieso als een rode draad door de voetbalcarriere van Niels, wat hem de bijnaam 'man van Glas' opleverde. Toch speelde Niels 180 wedstrijden voor DAW 1, maakte daarin 2 doelpunten voor DAW 1, waaronder een winnende uit bij Prinses Irene. Ook leverde Niels als sterk opkomende rechtsback maarliefst 8 assists af.

Dan de liefde die bij DAW ontstaan is: Robbert Knipping en Michelle van Zutphen, die inmiddels ook Knipping heet.

Michelle van Zutphen
Afkomstig van Herpinia, maar vanaf seizoen 2010 – 2011 spelend bij DAW. In die 12 Schaijkse seizoenen vooral spelend in het 2e damesvoetbal, maar ook enkele wedstrijden uitkomend voor DAW dames 1. Altijd een voorbeeld voor het team en vaak ook aanvoerder. Daarin lijkt ze zeker op haar man.

Robbert Knipping
Ook Robbert kwam 12 seizoenen uit in de selectie, maar dan van de voetbalheren. Hij begon in het 2e team, maar maakte al snel de overstap naar het 1e waarvoor hij sindsdien 273 wedstrijden afwerkte en daarin 13 assists gaf en 45 doelpunten maakte, waaronder twee in de nacompetitie die promotie naar de 2e klasse opleverde. Ondanks dat Robbert blessuregevoelig bleek en de deur platliep bij Henk v/d Zanden, zorgde zijn mentaliteit en wilskracht er altijd voor dat het team op Robbert kon rekenen en bouwen. Een aanvoerder en leider in het veld!

Ook via deze weg willen wij alle stoppende selectiespelers nogmaals danken voor hun inzet en sportieve bijdrage!! Hieronder een korte fotoreportage waarin ook aandacht is voor Thijs en Mientje van Gaal die geheel terecht door de supportersvereniging uitgeroepen zijn tot supporter van het jaar!!

Jeroen van Dijk

Djody vd Wiel