DAW F1 winnaar regiofinale F-pupillen

Aangezien DAW F1 alle poulewedstrijden van het zaalvoetbal, welke gevoetbald werden in de maanden december en januari,  gewonnen hadden mochten ze zaterdag 23 januari deelnemen aan de regiofinale wedstrijden voor F-pupillen in sporthal “De Wervel” in Volkel.

De eerste wedstrijd werd gevoetbald tegen OSS/Verbr. MS F1 en werd met 2-1 gewonnen. Nadat DAW op een 1-0 voorsprong kwam maakte OSS/Verbr. MS 2 minuten voor tijd gelijk maar DAW wist toch nog in de slotminuut de winnende treffer te scoren.

Direct na deze gewonnen wedstrijd moest er aangetreden worden tegen Prinses Irene F1, aangezien deze tegenstander met 1-0 gewonnen had van UDI ‘19/BB F1 zouden onze jongens flink aan de bak moeten. Na ongeveer 8 minuten kwam DAW op een 1-0 voorsprong na een mooi opgezette aanval, na enkele kansen over en weer kwam DAW  op een verdiende 2-0 voorsprong door middel van een mooie lage voorzet. Prinses Irene moest om de aansluitingstreffer te maken vol in de aanval gaan, in de slotseconde maakte DAW echter aan alle spanning een eind door de 3-0 binnen te tikken.

De laatste wedstrijd was tegen UDI ‘19/BB, na het fluitsignaal begon de tegenstander fel en zeer aanvallend te voetballen en DAW kwam niet echt onder de druk uit. Na ongeveer 7 minuten (de wedstrijden duurden 15 minuten) kwam UDI ‘19/BB op voorsprong doordat de bal niet goed weggewerkt werd. Dit was echter het sein om zelf het initiatief te nemen en daarna was het DAW wat de klok sloeg, een schot na een mooie actie belande echter op de paal. Doordat er door DAW in de laatste minuut nog 2 kansen werden gemist werd deze wedstrijd echter jammerlijk met 1-0 verloren.

Aangezien DAW een beter doelsaldo had werd DAW voor UDI ‘19/BB kampioen en dit mag gerust een knappe prestatie genoemd worden. Na de prijsuitreiking werd er door de KNVB een hele grote beker uitgereikt en werden de jongens uitbundig gefeliciteerd.

Door dit resultaat mag DAW F1 op zaterdag 27 februari deelnemen aan de districtsfinale van district Zuid II welke gehouden wordt in Nederweert.

DAW E1 net niet naar districtsfinale

Ook DAW E1 mocht deelnemen aan de regiofinale in Volkel doordat ze op de 2e plaats eindigde in zaalvoetbalcompetitie. DAW E1 wist de districtsfinale in Nederweert net niet te bereiken, ze werden 2e achter Juliana Mill E1.