Op dinsdag 9 februari werd voor de D en E spelers weer een carnavalsdisco georganiseerd. Vele kinderen hadden zich aangemeld en verschenen mooi uitgedost in de versierde kantine. Onder leiding van DJ Frank werd er al meteen gehost en de stemming zat er al direct goed in. Toen verschenen jeugdprins Stef en prinses Lieke ten tonele. Zij werden vergezeld door enkele leden van de hofhouding. Na een mooi openingswoord van de Prins en Prinses kwamen plotseling enkele zusters naar binnen. Zij hadden een lied ingestudeerd en brachten dit ten gehore. Erg vroom waren de zusters niet. De danspasjes die zij maakte hoorde niet echt bij waardige geestelijken. Dit was de kinderen een zorg, al snel dansten en sprongen zij mee met de zusters en het feest ging gewoon weer verder. Toen was het tijd voor de Mistery Guest. Een gevaarlijk uitziende indiaan zat op een stoel en keek de kinderen fronsend aan. Er werden vier groepen gemaakt en elke groep mocht een aantal vragen stellen aan de Mistery Guest. Zo moesten zij achter de identiteit zien te komen van de indiaan. De antwoorden werden op een papier gezet en beoordeeld door de organisatie. Slechts één groep had het goede antwoord, het bleek Mari van der Venne te zijn. Van al het gedans en gehos waren de kelen droog geworden en ook een hapje eten kon er wel in. Daar was ook op gerekend en toen iedereen voorzien was ging het feest weer verder. Tijd voor het laatste optreden. De kinderen werden deelgenoot van de beslommeringen van twee buurvrouwen die tegelijk hun was aan het ophangen waren. Op zich heel normaal, alleen de ene buurvrouw was een echte `boerentrien` terwijl de andere buurvrouw een op en top dametje was die net twee dagen op het platteland woonde. Vergissingen en woordspelingen werkten op de lachspieren van de kinderen en toen er ook nog eens minuscule slipjes en bh´s de zaal in werden gegooid was het hek van de dam. U ziet het, het was toneel van een hoog niveau. Toen was het tijd om naar huis te gaan. Zowel kinderen als organisatie kijken terug op een geslaagd begin van carnaval 2010.

Klik hier voor de foto's.