OSS – ‘De wedstrijd van het jaar’ staat zondag op het programma voor OSS’20. De hekkensluiter treft op de Rusheuvel Papendrecht, dat slechts een plekje hoger op de ranglijst staat. Onder de lat bij de Osse club staat Sylvester Rodrigues, die ‘profiteert’ van de schorsing van Sanel Rustemovic, die vorige week tegen Baronie een rode kaart kreeg.
De schorsing van Rustemovic komt goed uit voor Rodrigues, al wil hij dat zelf niet met die woorden zeggen. “Dit is eigenlijk de kans om me te laten zien. En dat direct in een zeer belangrijk duel.” Als broekie maakte de nu 23-jarige Schaijkenaar anderhalf jaar geleden de overstap van DAW naar OSS’20. Achter Rustemovic is hij tweede doelman, maar toch merkt hij dat hij zich sterk ontwikkelt. “Ik wist van tevoren dat ik twee tot drie jaar nodig had om me op dit hogere niveau te ontwikkelen. Ik speel nu twee zondagen mee bij het tweede elftal en twee zondagen zit ik op de bank bij het eerste. En ook op de trainingen leer ik veel.”

Idool
Taffarel is de idool van Rodrigues. Zo goed als de voormalig doelman van het Braziliaans elftal zal de Schaijkenaar niet worden, maar toch werkt hij er hard aan om een betere en completere doelman te worden. “Mijn sterkste punt is het meevoetballen. Dat komt ook omdat ik in de zaal voetbal. Een ding wat veel beter kan, is het pakken van hoge ballen vanaf de zijkant.” Of Rodrigues volgend jaar in Oss speelt, is nog onzeker. De doelman (en ambitieuze scheidsrechter in de zaal) wil spelen en twijfelt of hij volgend jaar in Oss het vertrouwen onder de lat krijgt. “Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Er is een gesprek met OSS’20 geweest, maar er volgen nog meer gesprekken. Ik ben nu 23 jaar en wil lekker spelen. Stel dat ik wegga, dan ga ik toch zeker voor een club in de 1e of 2e klasse. Een eventuele terugkeer naar DAW vind ik nog te vroeg.” Zondag mag hij tegen Papendrecht laten zien wat hij in huis heeft. Verlies lijkt dodelijk te zijn voor OSS’20. “Als we zondag winnen, doen we goede zaken. Bij verlies wordt het een moeilijk verhaal, maar niet onmogelijk. Maar in de spelersgroep is er het vertrouwen dat het goedkomt.”

(bron: Kliksport)