In een echte kampioenswedstrijd (slecht voetbal, veel spanning, goed resultaat) lukte het DAW C1 om uit tegen Boekel Sport kampioen te worden door met 1-0 te winnen. Onder toeziend oog van Juliana Mill C1 dat massaal op de tribune zat was het onze C1 die dit seizoen toch aan het langste eind heeft getrokken. Juliana dat 1 punt voorsprong had, maar al was uitgespeeld had alle belang bij een goed resultaat van Boekel Sport. Dit was dan ook de gehele wedstrijd vanaf de tribune goed te horen. Boekel voldeed prima aan hun sportieve plicht maar het mocht allemaal niet baten. DAW dat na een achterstand van 9 punten het zicht op de titel leek kwijt te zijn kon ook deze wedstrijd net als vele vorige in een goede reeks in winst omzetten en het kampioenschap daarmee binnen slepen. Slechts een aantal minuten voor tijd wist Joey Cissen de winnende treffer binnen te schieten waarna de al weken lang solide verdediging van DAW geen krimp meer gaf.

Na het laatste fluitsignaal was de feestvreugde dan ook enorm. Een zeer spannende wedstrijd, met een prachtig resultaat. Trotste spelers, begeleiding, en ouders vierde het kampioensfeest. Eerst in Boekel, daarna in Schaijk waar Gerard met z’n platte kar klaar stond, en de friet en het drinken er goed ingingen.

DAW C1 promoveert met dit kampioenschap naar de hoofdklasse waarin ze volgend seizoen zullen uitkomen.

C1kampioen1

C1kampioen2