Het seizoen 2009-2010 zit er al weer op. Mooi geeindigd met een zeskamp en feestavond, net zoals het vorige seizoen. Een mooie traditie om in stand te houden, lijkt me.

In het afgelopen seizoen is het nodige gebeurd: na de degradatie van ons eerste elftal het vorige seizoen, zijn ze nu maar met een klinkend kampioenschap teruggekeerd naar de 4e klasse! Nogmaals gefeliciteerd en velen zullen benieuwd zijn naar de prestaties van ons jonge en talentvolle team in deze klasse.

En ook ons 2e eftal was er dicht bij, maar ze kwamen net te kort om Olympia van de titel te houden. En het 4e streed ook lang mee, maar miste de lange adem die nodig was om GVV van de titel te houden. En ook jammer maar helaas voor Dames 2; ook zij moesten nipt het kampioenschap laten aan SDDL. Maar met ook nog mooie eindstanden voor DAW5, DAW6, DAW8, DAW Zaterdag (kampioen?) en DAW Dames 1 kunnen we toch spreken van een mooi seniorenseizoen.

Bij de jeugd vielen ook enkele kampioenschappen te noteren, C1 (gehele competitie) , M11B1, F1 en F5 (allen in najaarscompetitie). Verder werden de F1 en F2 bekerwinnaar in regio 1 waardoor zij mochten deelnemen aan de districtsfinales in het Limburgse Susteren. Een absoluut dieptepunt bij onze jeugdafdeling was de even verrassende als onnodige degradatie van onze A1.

Enkele andere hoogtepunten waren toch wel:
- het politieke besluit om DAW op de huidige lokatie te laten en flink te gaan investeren in de huidige velden en gebouwen. Een kunstgrasveld, een nieuwe kantine en nieuwe kleedlokalen.
- de Koninklijke Onderscheiding voor Tinie Verstegen na ruim 40 jaar kaderlidmaatschap.
- de start van het DAW-kaboutervoetbal; nu al zeer populair met meer dan 30 kabouters.
- de jaarlijkse editie van Simply The Best met als winnaar Ok Noch Ok 1.
- nieuwe clubstatuten.
- het zeer geslaagde AH jeugdkamp.
- en natuurlijk de zeskamp met feestavond van gisteren.

Al met al weer een mooi en enerverend seizoen, zeker vanuit sportief en bestuurlijk oogpunt. En nu de indelingen bekend zijn en het WK in volle gang is, hebben we genoeg voetbalvoer voor de zomerstop.

Maar omdat we nu toch op de website zitten, willen we ook even ingaan op de PR van onze club. Vandaag is de DAW-website in deze vorm precies een jaar in de lucht. Door het verplicht registreren voordat je reacties kunt schrijven of een post in het gastenboek kunt plaatsen, zijn de anonieme ophitsende reacties volkomen verleden tijd. De verandering heeft duidelijk haar vruchten afgeworpen. Zo'n 350 mensen zijn lid geworden van de DAW-site door zich te registreren.

En in een jaar tijd zijn er 454 artikelen op de site geplaatst en 85 weblinks. In totaal hebben ruim 155.000 mensen de site een bezoekje gebracht, waarmee het totale bezoekersaantal sinds 8 maart 2000 is gekomen op ruim 872.000. Komend seizoen zullen we dus de 1.000.000ste bezoeker gaan ontvangen. Misschien is dat wel reden voor een sponsor om daar een leuke attentie aan te verbinden? We zullen zien!

De weblogs van Johan Vos (vanuit de Antillen) en van Tormachien zullen verdwijnen. Johan Vos keert terug op de Schaijkse velden bij DAW7 en Tormachien.... tja, één schamel artikeltje kunnen we natuurlijk geen blog noemen. Gelukkig heeft 'ie wel de wedstrijdverslagen van DAW5 verzorgd en hopelijk blijft hij dat doen. We hebben overigens al plannen voor een nieuwe weblog, dus hou de site in de gaten! Of abonneer je via RSS of E-mail op het laatste nieuws van DAW. Of, helemaal trendy, volg DAW via Twitter of Facebook. Bovenaan de DAW-site (in het midden) zijn koppelingen naar deze 4 nieuwe services opgenomen.

Komend seizoen gaan we vanuit PR-optiek op dezelfde voet verder, met als handige vernieuwing een in de DAW-website opgenomen geautomatiseerd systeem voor het programma en de uitslagen (wat ons wedstrijdsecretariaat ontlast en de communicatie naar onze leden en ouders verder verbetert). Ten aanzien van de DAW'er zijn er ook weer enkele veranderingen te verwachten. Zo werken we verder aan onze club!

Tot in het nieuwe seizoen: op het sportpark of hier op deze website!

Vriendelijke groet,
PR-commissie en webbeheer