Op 13, 14 en 15 mei werd op het sportpark van DAW het AH DAW Jeugdkamp gehouden.

Maar liefst 106 D- en E spelers hadden zich aangemeld. Met behulp van 40 leiders, de organisatie van 5 man, een opbouwploeg van 4 personen en de keukenstaf bestaande uit vijf culinaire experts werd 3 dagen lang gestreden om de hoogste punten. Overdag werden op het sportpark allerlei spellen, vooral voetbalspelletjes, gehouden.

’s Avonds werd de jeugd aan het werk gezet in de bossen van Herperduin en in het centrum van Schaijk. De teams werden genoemd naar landen die meedoen met het WK voetbal. Naast de officiële strijd was er traditiegetrouw ook weer de strijd om de vlaggen van elkaar te pikken. Geen enkel land liet zich onbetuigd en er waren regelmatig hele “veldslagen” om elkaars vlaggen te veroveren. Ook het rode draadspel viel goed in de smaak. Elk team moest proberen om op een zo hoog mogelijke stapel lege bierkratten te blijven staan.

Op zaterdag kwamen de ouders hun kinderen weer halen. De finale van het rode draadspel werd nog gespeeld en als herinnering kregen de kinderen nog een vuvuzela mee. Toen de kinderen naar huis waren hielp iedereen mee om de tenten af te breken. Vele handen maken licht werk want na anderhalf uur zag je niets meer van het kamp. ’s Avonds werd er nog tot in de late uurtjes geëvalueerd. Alle deelnemers en hulptroepen kijken terug op een zeer geslaagd jeugkamp.

Klik voor de foto's hier.