Prachtig resultaat voor DAW F2 op toernooi “Dag der Kampioenen”!

Zeer verrassend hadden wij op Koninginnedag de Bekerfinale gewonnen door Berghem Sport F2 na penalty's te verslaan. Door het behalen van deze districtsbeker waren wij uitgenodigd door de K.N.V.B. om in het Limburgse Susteren samen met de andere 5 districtswinnaars uit te maken welk team van de reserveklasse de sterkste is van Zuid Nederland (District Zuid II). Afgelopen zaterdag (5 juni) was het dan eindelijk zover...!

Na een lange reis (wist niet dat er 3 High Tech Campus in Eindhoven staan... ;-) kwamen we aan op het mooie sportpark in Susteren.

Alle tegenstanders waren volkomen onbekenden voor ons. Na vlug omkleden en een korte warming up trapten we de eerste wedstrijd af tegen Amstenrade F2. Wij hadden door goed teamspel al snel een veldoverwicht wat zich na 4 minuten al uitte in het eerste doelpunt... er zouden er nog 4 volgen!

Helemaal boven verwachting dus, we hadden de andere tegenstanders nog niet in actie gezien, dus enige voorzichtigheid was geboden...

De tweede (en laatste groepswedstrijd) speelden we tegen S.N.A. F2 en warempel weer hadden we de wedstrijd al snel onder controle en scoorde al snel de 1-0 om vervolgens na geen noemenswaardige kans weggegeven te hebben liepen we uit naar 3-0! Daar wij waren afgereisd met het idee dat om lekker te voetballen en te genieten stonden we nu zomaar ineens in de halve finale!

Helaas zat er tussen de groepswedstrijden en de halve finale te veel tijd voor ons als coaches om na te gaan denken over een te volgen tactiek en voor de jongens misschien te veel tijd om ijsjes te verorberen..? We moesten deze wedstrijd spelen tegen N.W.C. (Asten) en in eerste instantie ging de wedstrijd aardig gelijk op, maar jammer genoeg slaagden er maar niet in het heft in handen te pakken.

Ook het 'erg kort fluiten' van de scheids speelde ons niet in de kaart. Na een minuut of 6 kwamen we  op een 1-0 achterstand en slaagde er maar niet in om de bal goed rond te laten gaan, maar kregen desondanks toch een paar kleine kansjes.

Helaas, de wedstrijd kantelde maar niet. Te veel 'kruid verschoten' -net als het 'andere' Oranje 2 jaar geleden waarschijnlijk- en werden getrakteerd op nog een tegentreffer!

Jammer, de finale helaas gemist.

Nu dus afwachten wie we zouden treffen in de troostfinale... Na de peptalk van de coaches, meegereisde ouders en overige fans (die misschien wel nerveuzer waren dan de coaches en voetballers) waren we deze wedstrijd al snel vergeten!

Yes... we spelen deze tegen het team van S.N.A. die we al eerder hadden verslagen, dus we wisten hoe we dit “varkentje moesten wassen”! Na wederom (alsof we het nooit ander doen) een sterke start kwamen we al snel op een 1-0 voorsprong, maar na een communicatiefout achterin (gebeurt ook al bij dit “Oranje”) scoorde S.N.A. de 1-1. Konden onze jongens weer van voor af aan beginnen... Na een rommelige hervatting van de wedstrijd was het gelukkig na een paar minuten al raak en het verzet van S.N.A. was gebroken en eindigde de wedstrijd met 4-1... En eindigde wij dit toernooi als derde! -en in een stapel spelers met hun coaches ;-)

Een prachtresultaat die puur en alleen is afgedwongen door werklust, doorzettingsvermogen en goed teamwork van alle spelers! Wij weten zeker dat de spelers hebben genoten van deze prachtige dag in Susteren en de meegereisde fans misschien wel vele malen meer door jullie prachtig gespeelde wedstrijden!

Rest ons nog het DAW-bestuur/kantinemedewerkers en nog een paar 'achtergebleven teams' te bedanken voor het maken van de erehaag en natuurlijk D.A.W. F1 dank voor jullie support in Susteren en gefeliciteerd met jullie behaalde resultaat....

Namens de leiders -Charles, Paul, Joost en Martijn- en al de 'fans': Jordi, Ted, Stef, Rick, Jimmy, Bart, Milan, Lars en Rick...“Proficiat met dit behaalde resultaat” ben er trots op en vertel iedereen hoe mooi 't alleen is om aan zo'n toernooi deel te mogen nemen!!”

P.S. John bedankt voor het mooie aandenken aan dit (beker)seizoen.

Namens alle leiders... een leider!

F2_Susteren_2010

Een trots DAW F2 met de beker