Eindelijk hebben we als vereniging het kunstgrasveld ter beschikking waar we zo lang op gewacht hebben. Om van dit kunstgrasveld ook zo lang mogelijk gebruik te kunnen maken is het noodzakelijk dat we een gebruikersregelement opstellen waar we ons allemaal aan zullen moeten houden. Alleen op deze manier kunnen we met z’n allen zo lang en optimaal gebruik maken van het kunstgrasveld. Daarom aandacht voor het volgende:
- Betreedt het veld alleen via de toegangshekken; doe het hek achter je dicht.
- Toegang alleen voor spelers en hun begeleiding (leiders, trainers, scheidsrechters). Dus uitdrukkelijk geen toegang voor publiek (ook niet in de dug-outs).
- Toegang tot het kunstgrasveld alleen tijdens de wedstrijden en trainingen. Daarbuiten is het verboden om het kunstgrasveld te betreden.
- Maak schoenen schoon voordat het veld betreden wordt.
- Draag geen spikes of schoenen met lange stalen noppen. Ook platte zolen zijn voor voetballers niet toegestaan.
- Kauwgom, eten of drinken is niet toegestaan binnen de afrastering (uitzondering is water in bidons).
- Roken op en rondom het veld en in de dug-outs is verboden.
- Glaswerk en afval binnen de afrastering van het veld is niet toegestaan.
- Plaats geen zware of puntige voorwerpen op de kunstgrasmat.
- Geen doelen slepen over het kunstgrasveld maar til ze op.
- Na gebruik van de E/F-goals dienen deze weer ingeklapt aan de zijkant achter gelaten te worden.
- Dagelijks na een training dient het veld helemaal leeg opgeleverd te worden. Kleine goals moeten van het veld verwijderd worden.
- Sluit het hek nadat het veld verlaten wordt.
- Meld beschadigingen of onvolkomendheden direct bij het bestuur/wedstrijddienst.
- Bij sneeuw, ijs, strenge vorst (meer dan 10 graden vorst) en opdooi kan geen gebruik gemaakt worden van het kunstgrasveld.
- Tijdens hevige hoosbuien als er plassen op het veld blijven staan kan er geen gebruik gemaakt worden van het kunstgrasveld. Het veld is dan vaak na enige minuten al wel weer bespeelbaar.
- DAW is niet aansprakelijk voor eventuele schade aan de wasmachine, schud de kleding altijd goed uit voordat er gewassen wordt.

Houd je aan deze regels. Het is belangrijk voor het onderhoud en de levensduur van ons kunstgrasveld. Bedankt voor het inacht nemen van deze regels

Het bestuur van DAW