In een zinderende finale hebben de Wiseguys de titel "Simply the Best 2011" gepakt. Dit team bestaat uit Ralf en Niels Visschers, Bas en Thijn Keijzer en captain Edwin Boot.
(meer foto's onder Fanzone - fotoalbum)
Tijdens het eindspel waren hun 7 goede antwoorden genoeg om de beker te grijpen, Ut Wurd Wa 1 gaf ook 7 goede antwoorden, maar de betere score van de Wiseguys tijdens de voorafgaande rondes, gaf hier de doorslag.

Het was flink zweten voor de deelnemers tijdens de eerste vragenronde "Sport". Zeer pittig, met topscores voor UWW en de Lowe met 14 goede antwoorden.

Ook de Mistery Guest was weer van de partij. Opnieuw een duo. Toon Derks en Mieke Hommeles lieten zich opnieuw van hun beste kant zien, en toverden een prachtig Vikingduo op de planken. Zonder vragen wisten alleen de mannen van "Toen was geluk heel gewoon" het duo te ontmaskeren.

STB_Finale_22_Jan_2011_010

Een groot aantal vragen werd op de Vikingen afgevuurd, waaronder: "Voetbalt u bij de Dames?", "Heeft u recent een boek geschreven?", "Heeft mijn vader onlangs een boot van u gekocht" en ook "Komt u graag in Herperduin?"
Alle teams wisten met deze vragen de puzzel compleet te maken.
De Mistery Guests tijdens deze finale waren Nomie en haar vader Sjoerd Veerkamp.
Nomie voetbalt bij de dames en speelt ook tennis, Sjoerd is bekend als ondernemer, politicus, schrijver, maar toch vooral als actievoerder tegen de drastische bosomvorming van Herperduin. Daarnaast zijn beiden elk weekend veelvuldig als supporter bij DAW te vinden.

Na hun bloemen en een dankbaar applaus in ontvangst te hebben genomen, bepaalde Nomie middels het Rad de Blinde Ronde op "Deze Eeuw".

"Deze Eeuw" was te doen voor de meeste team. Met behulp van foto's werden de deelnemers getoetst over hun kennis van de laatste 10 jaar. Van Frits Spanjers tot Steve Fosset en van TopGear tot de San Jose-mijn in Chili, dit alles zat in deze ronde.
Dat de Wiseguys in topvorm waren bewezen ze in deze ronde met alle 20 vragen goed!

De ronde Algemeen was weer pittig met een topscore voor Mensa en Kids met 13 goede antwoorden.

Voordat de eindstanden op het bord kwamen, werd de quiz-organisatie die dit jaar 10 jaar bestaat, nog uitgebreid in het zonnetje gezet. Dit leverde een aantal kippenvel-momenten op.
Na een mooie toespraak door Michel van Orsouw kwam het complete barpersoneel de organisatie prachtige nieuwe shirts overhandigen. Te gek natuurlijk dat deze mensen die geheel belangeloos 4 lange avonden in het clubhuis werken, ook nog deze kado's bij elkaar hebben gelapt!

Later nam DAW-voorzitter Henrie Lamers het woord, en hij betrok in zijn felicitaties ook de gewezen organisatoren Ton Hommeles en Erik vd Heuvel. Tijdens de toespraak van de DAW-preses ontstond een spontane staande ovatie voor de organisatie. Kippenvel!

Na al deze lofuitingen was het dan toch echt tijd om de eindbalans op te gaan maken.

Het bleef spannend tot de laatste vraag, en waar de Wiseguys de beker vorig jaar op het laatste moment uit hun handen lieten grissen, pakten ze hem nu wel.
Dolblij waren de mannen, en terrecht!
Met bloemen, champagne en prachtige badjassen aan, konden zij beginnen aan een lange receptie.

STB_Finale_22_Jan_2011_012

Wij als organisatie kijken terug op 4 geweldige avonden Simply the Best. Dank aan onze trouwe "crew", het barpersoneel, en aan onze geweldige schmickers/grimeurs Mieke en Toon.
Het succes is ongekend en dit geeft ons de energie om ons straks weer op te gaan laden voor Simply the Best 11!

De trotse organisatie,
Henk vd Zanden